.

۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

گزارش سازمان ملل از جنایات جنگی در سوریه

Syria Death Map - updated August 1, 2012

گزارش منتشر شده سازمان ملل متحد درباره جنایات جنگی در سوریه حاکی است که هر دو طرف درگیری - بدون نگرانی از پاسخگویی - عامل «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» بوده اند.
در حالی که وزرای امور خارجه امریکا و روسیه در ژنو دیدار می کنند، فعالان حقوق بشر می گویند این گزارش نشان می دهد که نیاز فوری به پیشرفت دیپلماسی در این زمینه وجود دارد.

گزارش سازمان ملل نیروهای نظامی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را متهم کرده است که دست به کشتار شهروندان غیر نظامی زده اند، بیمارستانها و شهروندان را بمباران کرده اند، و بمباران شهروندان غالباً ناشی از انگیزه های گروهی بوده است.



سیلینا ناصر از عفو بین الملل گفته است «قتل در سوریه آسان شده است و خیلی نگران کننده است که شاهد افزایش قتلها هستیم. خیلی ترسناک است. و متاسفانه شما احساس می کنید پایانی سریع بر آن وجود ندارد.»


خانم ناصر می گوید مرتکبان این اعمال با مسئول شناخته شوند:«بهترین راه این است که روسیه و چین قطعنامه های سازمان ملل برای ارسال این پرونده ها به دادگاه رسیدگی به جنایات بین المللی را وتو نکنند. تحقیق درباره جنایات جنگی در حوزۀ دادگاه رسیدگی به جنایات بین المللی قرار داد.»


هیچ نظری موجود نیست: