باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تعدادی از ویدویهای مربوط به حمله شیمیایی 21 آگست در حومه دمشق را در اختیار اعضای کنگره آمریکا گذاشت.
این ویدیوها که یک نسخه از آن به دست العربیه رسیده است، تصاویری از کودکان و بزرگسالان را نشان می‌دهد که با وجود عدم خونریزی و جراحات مشخص بر روی بدنهایشان حالاتی از تشنج و کف بر روی دهانشان دیده می‌شود که نشانه‌هایی از حمله شیمیایی است.
در همین حال کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز 13 فیلم از حمله شیمیایی غوطه دمشق را منتشر کرده است.
این ویدیوها در ابتدا برای اعضای کمیته اطلاعات سنا و به درخواست دایان فاینشتاین، رئیس این کمیته به نمایش درآمده است.
این کمیته اعلام کرد که فیلم‌ها توسط مرکز اطلاعات باز آمریکا و از تصاویر و صحنه‌های مرتبط با حمله 21 آگست 2013 در حومه دمشق تهیه شده است.
این کمیته در بیانیه‌ای آورده است: "تمامی این فیلم‌ها توسط کاربران حامی مخالفان سوریه در یوتیوب منتشر شده‌اند. به جز یکی مابقی این فیلم‌های ویدئویی توسط کانال خبری حامی مخالفان سوری منتشر شده‌اند."
شبکه‌های خبری اصلی آمریکا از جمله سی‌ان‌ان، ویدیوهای پخش شده در کمیته اطلاعات سنای آمریکا را روز شنبه 07-09-2013 منتشر کرده اند.
واشنگتن تاکید می کند که رژیم سوریه از گاز سارین در حمله 21 آگست علیه مردم این کشور استفاده کرده و باعث کشته شدن 1429 تن از جمله 426 کودک شده است.
قرار استاوباما دوشنبه شب با شش شبکه اصلی آمریکا پیش از سخنرانی تلویزیونی خود از کاخ سفید در روز سه‌شنبه درباره کسب حمایت مردمی به منظور حمله محدود به سوریه مصاحبه کند.