به گزارش روز پنجشنبه 06-09-2013 روزنامه سعودی عکاظ این منابع گفته اند که حزب‌الله لبنان خود را برای دو ماموریت مهم در سوریه در زمان حمله آمریکا به این کشور آماده کرده است.
منابع لبنانی به عکاظ گفتند: "ماموریت اول ممانعت از سقوط دمشق به دست مخالفان سوری است که به این منظور نزدیک به 10 هزار نیروی حزب‌الله در دمشق مستقر شده است."
این روزنامه به نقل از منابع خود افزود: "ماموریت دوم حزب‌الله لبنان آمادگی برای پاسخ موشکی به سمت اسرائیل در صورت وخیم شدن شرایط علیه رژیم سوریه و در زمان حمله آمریکا خواهد بود."
عکاظ در ادامه نوشت: "حزب‌الله لبنان با احتمال حمله نظامی به سوریه به عنوان یک واقعیت که گریزی از آن نیست برخورد می‌کنند."
در همین حال فراکسیون پارلمانی حزب‌الله لبنان در بیانیه ای با محکوم کردن "تهدیدات آمریکا برای حمله به سوریه"، این اقدامات را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان توصیف کرده است.
به گزارش سایت المصری الیوم، فراکسیون پارلمانی حزب‌الله لبنان در بیانیه خود حمله نظامی احتمالی آمریکا را "تجاوز آمریکا به سوریه" خوانده و تهدید به حمله را "تبلور تروریسم آشکاری" نامیده است که چالشی برای منطقه و ملت سوریه به شمار می‌آید.
این بیانیه گفته است: "تجاوز آمریکا به سوریه نمی‌تواند اهداف واقعی خود را که همان قوت بخشیدن به اسرائیل است پنهان کند. آمریکا سعی دارد از طریق این تجاوز سلطه استعمارگری غربی خود را در منطقه و ذخایر آن گسترش دهد."