جلسه روز یکشنبه 08-09-2013 شورای اسلامی شهر تهران که به منظور انتخاب شهردار جدید پایتخت تشکیل شده بود، با معرفی محمدباقر قالیباف به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر در جلسه امروز که هر 31 عضو شورای چهارم شهر تهران حضور داشتند، محمدباقر قالیباف برای سومین بار شهردار تهران شد.
محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی، دو گزینه اصلی شهرداری تهران بودند. اصولگرایان که در انتخاب رئیس شورای شهر تهران قافیه را به اصلاح طلبان فقط با فاصله یک رای باخته بودند با همان یک رای این بار به نفع خود اصلاح طلبان را شکست داده و شهرداری تهران را همچنان در دست خود حفظ کردند.
در این جلسه ابتدا قالیباف در مدت 30 دقیقه و پس از او محسن هاشمی برنامه هایشان را برای اعضای شورا تشریح کردند.
پس از آن اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید پایتخت رای گیری را آغاز کردند که در دور اول آراء مساوی و در دور دوم محمدباقر قالیباف با 16 رای در برابر 14 رای محسن هاشمی به عنوان شهردار انتخاب شد.
محمدباقر قالیباف سیاستمدار اصولگرایی است که در انتخابات ریاست جمهوری امسال نیز کاندیدای ریاست جمهوری شده بود.
وی پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است.
محمدباقر قالیباف در شهریور 1384 با اجماع شورای شهر تهران شهردار شده بود و در دو دوره بعد نیز به عنوان شهردار در سمت خود ابقا شده است.