.

۱۳۹۲ شهریور ۲۵, دوشنبه

توافق آمریکا، فرانسه و بریتانیا بر افزایش حمایت از مخالفان سوری


آمریکا، بریتانیا و فرانسه امروز دوشنبه 16-9-2013 در جلسه ای در پاریس توافق کردند که حمایت و پشتیبانی از مخالفان مسلح بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را شدت بخشند.
به گزارش العربیه این سه قدرت غربی تاکید کردند چنانچه رژیم اسد خلاف قطعنامه سازمان ملل در تحویل زرادخانه شیمیایی خود به جامعه بین المللی عمل کند با نتایج وخیمی روبرو خواهد شد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای که امروز پس از پایان جلسه وزرای خارجه سه قدرت غربی در پاریس صادر کرد نوشت:" ما متعهد شدیم که از مخالفان سوری حمایت و پشتیبانی کنیم. اسد تمام مشروعیت خود را بر حکومت کردن به سوریه از دست داده است".

وی افزود:" همه ما که اینجا جمع شدیم به توافق رسیدیم، تا نتایج توافقات خود را به صورت قطعنامه ای تهیه و برای تصویب به سازمان ملل ببریم."

وزیر خارجه آمریکا گفت :"این قطعنامه بایستی محکم، قوی و حقیقی ، شفاف ، روشن ، با زمان بندی مناسب و محتوی تمام نقاط انتقادی بوده و به اجرا در آید."

این بیانیه می افزاید:" اگر اسد بر این باور باشد که ما در انجام تهدیدات خود جدی نیستیم، آن وقت باید گفت که وی با آتش بازی کرده است".

لوران فابیوس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان بریتانیایی و آمریکایی خود اعلام کرد:"هفته آینده در نیویورک جلسه ای بین المللی با ائتلاف ملی سوریه انجام خواهد گرفت".

وی افزود:" ما می دانیم برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در سوریه، نیاز به یک اپوزیسیون قوی است"

هیچ نظری موجود نیست: