.

۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

ماموران امنیتی: کمپین معترضین به دستگیری مولوی نقشبندی را تعطیل کنید.


در روز های اخیر ماموران امنیتی با ایجاد فشار و تهدید علیه بستگان و دوستان-مسئول کمپین معترضین به دستگیری مولوی نقشبندی – که در داخل کشور زندگی می کنند تلاش کرده این کمپین را تعطیل کنند.
به گزارش کمپین معترضین به دستگیری مولوی نقشبندی : مسئول روابط عمومی اداره اطلاعات ایرانشهر که خود را وحیدی معرفی می کند از خانواده و دوستان حبیب الله سربازی مسئول این کمپین خواسته است تا در روند فعالیت های وی مداخله کرده و کمپین را تعطیل کند.
وحیدی در خلال صحبت های خود گفته است: ما این کمپین را برای خود یک تهدید نمی دانیم بلکه یک چالش است و باید از میان برداشته شود.
وی افزوده است: مولوی نقشبندی گناه کار است و باید طبق قانون مجازات شود و نباید شخص یا اشخاصی که از چند و چون پرونده وی آگاه نیستند اخبار خلاف واقع منتشر کنند.
وحیدی در پاسخ معترضانه یکی از بستگان سربازی که پرسیده است: - چگونه شما فردی- مولوی نقشبندی- را متهم به قتل می کنید حال آنکه خود وی نمی پذیرد و تمام شواهد و قراین خلاف آن را نشان می دهد؟- گفته است: نقشبندی گناه کار است چون فرزند و اطرافیانش بر علیه وی اعتراف کرده اند.
سخنان این مسئول امنیتی در حالی مطرح می شوند که حافظ عبدالغفار- فرزند مولوی نقشبندی - و کلیه همراهانش در جلسه دادگاه خود را بی گناه دانسته و مجموعه اعترافات را زیر فشار شکنجه خوانده اند.
وکیل پرونده یکی از متهمین که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با کمپین معترضین گفت: تمام معادلات ماموران امنیتی برای نسبت دادن ترور جنگی زهی به وی ناکام مانده است. این وکیل گفت: با اینکه بنده به پرونده موکلم دسترسی نداشته ام و اداره اطلاعات از من خواسته است طبق مستندات جمع آوری شده از طرف ماموران اداره اطلاعات از موکلش دفاع کند اما در ملاقات جلسه دادگاه این متهمین کلیه نوشته های پرونده را در اتاق در بسته و زیر فشار شکنجه عنوان کردند.
پیشتر بستگان مولوی نقشبندی ریش سفیدان ، سران طوائف و با نوشتن نامه به خامنه ای خواستار آزادی مولوی نقشبندی شده بودند و بسیاری از ائمه جمعه و جماعت در خطبه های نماز جمعه خود نقشبندی را بی گناه دانسته و از مسئولین قضایی خواسته اند به سخنان اداره اطلاعات توجه نکرده و مستقل عمل کنند و هر چه زودتر این زندانیان را آزاد کند.
این مجموعه فشار های سازمان یافته علیه کمپین معترضین به دستگیری مولوی نقشبندی پس از آن صورت می گیرد که به گواهی خویشاوندان و مردم منطقه ماموران امنیتی متهمین را به محل ترور جنگی زهی آورده و اسلحه گرم به دست آنها داده و متور سیکلت یکی از این متهمین را زیر خاک کرده و از صحنه خارج کردن متور از زیر خاک و اسلحه ها فیلم برداری کرده اند.

مسئولین کمپین و سایر اعضای آن از این اقدام اظهار نگرانی کرده و این عمل را پس از شکست خوردن پرونده قبلی در راستای پرونده سازی جدیدی علیه متهمین می دانند و ازکلیه نهاد های حقوقی، و عموم معتمدین و مردم غیور سیستان و بلوچستان می خواهد با اعتراض به روند ناعادلانه پرونده این زندانیان حمایت خود از این کمپین را اعلام کنند.

هیچ نظری موجود نیست: