.

۱۳۹۲ شهریور ۱۷, یکشنبه

سازمان اوقاف ایران هویت امام زاده بیژن را تائید کرد


هویت امام زاده سید بیژن که در ایران به دلیل نام کاملا ایرانی اش سوژه طنز و شوخی مردم و رسانه ها در فضای مجازی قرار گرفته بود، اکنون توسط سرپرست اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ شهرستان نور تائید شده است.
حجت‌الاسلام عبدالله ولی‌نژاد، روز یکشنبه 08-09-2013 به خبرگزاری ایسنا گفت: "شاید تا چند سال پیش، کمتر کسی نام امامزاده "سید بیژن" را شنیده بود؛ اما از دو سال پیش که ضریح‌گردانی در برخی شهرستان‌های استان مازندران انجام شد، این نام نیز بر سر زبان‌ها افتاد. خیلی‌ها به این امامزاده اعتقاد دارند و با توجه به بررسی‌ها و تحقیقات ما، امامزاده بیژن صاحب کرامت است."
ولی‌نژاد با بیان این‌ که مستندات مربوط به این امامزاده در اداره‌ اوقاف شهرستان نور وجود دارد، اظهار کرد: طبق این مستندات، امامزاده بیژن با 14 واسطه به امام سجاد منتسب است.
سال 2011 رسانه های داخلی ایران آماری را از تعداد امام زاده های ایران منتشر کردند که بر اساس آن تعداد امامزاده های ایران تا آغاز حکومت اسلامی در سال 1978 یک هزار و پانصد تن بوده اند و در طی سی سال به ده هزار و پانصد تن رسیده اند.
بر اساس این گزارش ها طی سی سال به طور میانگین، سالانه تعداد 300 امامزاده در ایران بوجود آمده است. که بیش از پنج هزار تن از امامزادگان مدفون در ایران را به نام امام موسی کاظم نسبت می دهند.
سایت اصولگرای سیاست نامه در این باره نوشته است: "تنها در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان به نام خوانسار حدود پنج امامزاده وجود دارند که دو تن از آن‌ها چهار سال پیش یعنی در سال 88 طی اتفاقی نادر کشف شدند."
به گزارش رسانه های ایرانی بسیاری از مردم در خواب از وجود اما مزاده های جدید در محل زندگی خود مطلع می شوند و سپس اقدام به ساخت مرقد و ضریح برای امام زاده ای که در خواب دیده اند می کنند.
امام زاده ها در ایران زیر نظر سازمان اوقاف این کشور که رئیس آن مستقیما توسط علی خامنه ای رهبر این کشور منصوب می شود، اداره می شوند. این سازمان از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بیش از 8 هزار امام زاده جدید را ثبت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: