.

۱۳۹۲ شهریور ۲۰, چهارشنبه

مولانا عبدالحمید توهین و افترا به زنان بلوچ را به شدت محکوم کرد


 مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، سخنان و افترائات توهین آمیز اخیری که از سوی آیت الله قزوینی در مورد زنان بلوچ مطرح شده است را به شدت محکوم کرده و خواستار عذرخواهی رسمی قزوینی و شبکه ولایت از قوم بلوچ شدند.
چند روز پیش آیت الله قزوینی مسئول "شبکه ولایت" طی سخنانی که از این شبکه پخش شد، با وارد نمودن اتهامات واهی و بی اساس و کاملا به دور از عقل و منطق، حیا و غیرت زنان بلوچ را مورد حمله قرار داده و به آنان توهین کرد.
مولانا عبدالحمید در مصاحبه با یکی از شبکه های ماهواره ای این افترا و توهین را به شدت محکوم کرده و خواستار عذرخواهی رسمی آیت الله قزوینی و شبکه ولایت از قوم بلوچ شدند.
مولانا عبدالحمید سخنان قزوینی را در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه دانسته و همگان را از چنین اقداماتی برحذر داشتند.
گفتنی است قزوینی در سخنان خود با اشاره به اصطلاح «جهاد نکاح» که امروزه در رسانه ها مطرح می باشد، مدعی شد که «بعضی از دختران از ایران و از استان سیستان و بلوچستان به عنوان "جهاد نکاح" [به سوریه] رفته اند.»
اولا باید این نکته را خاطرنشان کرد که در هیچکدام از  کتب و منابع معتبر اهل سنت اصطلاحی با عنوان «جهاد نکاح» وجود ندارد و تمامی مذاهب اهل سنت فقط بر صحت «ازواج دائم» معتقد بوده و غیر آن را حرام و ناجایز می دانند.
قزوینی در حالی این سخنان پوچ و مغرضانه را مطرح کرده است که به گواهی تاریخ و به اذعان افراد منصف و آگاه، زنان بلوچ در حیا و پاکدامنی زبان‏زد خاص و عام بوده و هستند و غیرت و جوانمردی مردان بلوچ کاملا مغایر با ادعای قزوینی و امثال وی می باشد.
آقای قزوینی و دیگر همفکران آنها که یا از تاریخ اقوام آگاهی ندارند و یا اینکه با اهداف مغرضانه چنین سخنانی را به زبان می آورند، بدانند اگر اسلام نیاز به جهاد و مبارزه داشته باشد، مردان قوم بلوچ در هر جای دنیا که احساس تکلیف نمایند به جای اینکه زنان و دختران خود را بفرستند، خودشان وارد میدان خواهند شد و از مرگ هراسی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: