.

۱۳۹۲ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

دادگاه مولوی نقشبندی و همراهانش در هاله ای از ابهام برگزار می شود

سنى نيوز: به گزارش کمپین معترضین به دستگیری مولوی نقشبندی، ماموران امنیتی روز دوشنبه 18- شهریور - 92 به وکلای مولوی نقشبندی و همراهانش اعلام کردند که دادگاه این زندانیان سیاسی عقیدتی  سه شنبه 19 شهریور در محل دادگستری زاهدان برگزار می شود.
مولوی نقشبندی و همراهانش که از طرف وزارت اطلاعات متهم به  قتل روحانی وابسته به سپاه به نام مصطفی جنگی زهی شده اند فردا در دومین جلسه دادگاهی خود حاضر می شوند.
ماموران امنیتی فیلمی از اعترافات همراهان مولوی نقشبندی پخش کردند که در آن متهمین با وضعیتی آشفته می گویند: مولوی نقشبندی به آنها دستور قتل جنگی زهی را داده است. اما این زندانیان پس از حاضر شدن در جلسه دادگاه کلیه اتهامات را زیر فشار شکنجه خوانده و رد کردند.
ماموران امنیتی که موفق به گرفتن اعتراف از خود مولوی نقشبندی نمی شوند بار دیگر مجموعه اعترافات دیگری که با تناقض های آشکار نسبت به فیلم اعترافات قبلی از شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی منتشر شد مجددا مولوی نقشبندی را متهم اصلی این پرونده اعلام کردند.
وکیل پرونده مولوی نقشبندی می گوید: در این مدت هیچ گونه دسترسی به پرونده موکلش نداشته و فقط نیم ساعت قبل از دادگاه اول توانسته با موکلش ملاقات کند. در اعتراض به این گفته، وزارت اطلاعات گفته است شما از طریق مستندات جمع آوری شده توسط ما از موکلتان دفاع کنید.
در همین زمینه یکی از بستگان مولوی نقشبندی که نخواست نامش فاش شود به کمپین گفت: یکشنبه هفته گذشته 10 شهریورماموران امنیتی داماد ملک محمد آبادیان به نام گل محمد بلیده ای را در اقدامی مشکوک و سر زده ساعت 8 صبح به خانه اش آورده و در کنار موتورسیکلت شخصی وی از او عکس گرفته و سپس موتور سیکلت او را با خود برده اند و در محل ترور شدن جنگی زهی دفن کرده و سپس در یک صحنه سازی به همراه کادر فیلم برداری از صحنه خارج کردن موتور از زیر زمین فیلم برداری کرده و سپس از محل مورد نظر رفته اند.
این فرد در پاسخ به سوال کمپین که چرا موتور را دفن کرده و در کنار موتور از وی عکس گرفته اند گفت: در مراجعه اخیرمان به دادستان زاهدان آقای محمد مرزیه گفته است: که پرونده دارای نواقصی هست که اگر رفع نشود مولوی و همراهانش از این تهمت تبرئه خواهند شد که گمان می رود برای رفع تناقضهای پرونده و تعدیل اعتراف های دیکته شده سعی شده فیلم جدیدی ساخته و به دادگاه ارائه کنند.
شایان ذکر است مولوی نقشبندی و همراهانش 510 روز است در زندان به سر می برند، وی که از بیماری پروستات رنج می برد بارها از خانواده و مردم خواسته است تلاش کنند ایشان و همراهانش را از شرایط دشوار بازداشتگاه خارج کنند.

هیچ نظری موجود نیست: