.

۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

درخواست سازمان ملل از کشورها برای اسکان مجدد ساکنان اشرف

یکی از حملات نیروهای عراقی به یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق.

نماینده سازمان ملل متحد در عراق روز جمعه، ۲۲ شهریور، گفت که قتل ده‌ها تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف باید برای جامعه بین‌الملل نوعی «زنگ بیداری» باشد تا برای اسکان مجدد این افراد تلاش بیشتری کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گیورگی بوژتین، نماینده موقت سازمان ملل در عراق، در مورد ساکنان اردوگاه‌های اشرف و لیبرتی (حریه) گفت: «آنها هم انسان هستند. هر آن چه دولت عراق در مورد گذشته این افراد بگوید آنها باز هم انسان‌اند و نیازمند حفاظت؛ و ما این امر را بسیار جدی دنبال می‌کنیم.»

روز دهم شهریور در پی حمله افراد مسلح به اردوگاه اشرف ۵۲ نفر از اعضا و کادرهای ارشد سازمان مجاهدین خلق کشته شدند که این تعداد حدود نیمی از ساکنان این اردوگاه را شامل می‌شدند.

اندکی بعد مقام‌های رسمی عراقی روز ۲۰ شهریورماه  به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که اردوگاه اشرف «به‌ طور کامل» از «۴۲ نفر باقی‌مانده» از اعضای سازمان مجاهدین خلق تخلیه شده است.

گیورگی بوژتین با اشاره به این حمله گفت: «آن چه در اردوگاه اشرف رخ داد قواعد بازی را عوض می‌کند. این باید برای تمامی کشورهایی که قادر به کمک هستند یک زنگ بیدارباش باشد تا قدم جلو بگذارند.»

وی در ادامه افزود: «اسکان مجدد بهترین ضمانت برای امنیت این افراد است.»

بوژتین تأکید کرد که اردوگاه لیبرتی (حریه) که به دفاتر سازمان ملل در بغداد نزدیک‌تر است باید امنیت بیشتری نسبت به اردوگاه اشرف برای افراد سازمان مجاهدین خلق فراهم کند.

وی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست تا برای انتقال ساکنان این اردوگاه‌ها به خارج از عراق تلاش بیشتری کنند.

نماینده موقت سازمان ملل از دولت عراق خواست تا زمانی که آخرین فرد از ساکنان پیشین اشرف به کشور یا کشورهای ثالث منتقل شود امنیت این افراد را حفظ کند.

سازمان مجاهدین خلق همچنین می‌گوید که هفت تن از اعضای این سازمان در جریان حمله به اردوگاه اشرف از سوی نیروهای عراقی گروگان گرفته شده‌اند، اما مقامات عراقی این اتهام را رد می‌کنند.

گیورگی بوژتین در این خصوص گفت که سازمان ملل در این مورد و وضعیت آن افراد اطلاعاتی در دست ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: