.

۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

انصار السنه ایران مسئولیت حمله فدائی چابهار را به عهده گرفت

گزارش های ضد و نقیض درباره حمله شهادتطبانه به مقر فرماندهی انتظامی در چابهار

بر اساس برخی گزارش ها، امروز صبح انفجاری در مقر فرماندهی نیروی انتظامی چابهار صورت گرفت که بر اساس گزارش های تایید نشده 7 نفر از نیروی انتظامی و حمله کننده انتحاری جان باختند.
ابوحفص البلوشی که خود را سخنگوی حرکت انصار السنه ایران معرفی کرد به العربیه گفت که هدف این گروه اداره آگاهی نیروی انتظامی چابهار بوده و این گروه قصد داشته است که انتقام کمک ایران به رژیم بشار اسد را از این کشور بگیرد.

به گفته سخنگوی حرکت انصارالسنه ایران در این حمله 2 نفر از افسران نیروی انتظامی و 5 تن دیگر کشته شده اند.

وی کشته شدن یکی از عوامل این گروه را در جریان این حمله تائید کرد.

البلوشی تهدید کرد که حملات دیگری را علیه رژیم ایران انجام خواهد داد و حمله صبح امروز آغاز عملیات این گروه بوده است.

ایرج حیدری، فرماندار چابهار روز سه شنبه این حادثه را ساعت 9.10 دقیقه صبح امروز سه شنبه 9-7-2013 عنوان کرد وگفت : عامل انتحاری که به سلاح کلت کمری و کمربند انفجاری و همچنین نارنجک مجهز بود، قبل از ورود به داخل مقر انتظامی در مقابل در ورودی شناسایی و مورد هدف گلوله قرار گرفته است".

خبرگزاری ایرنا نیز مصاحبه ای را از فرماندار چابهار منتشر کرده است که وی در ابتدای مصاحبه انجام یک حمله انتحاری در ساعت 9 و 10 دقیقه صبح امروز را تائید کرده و در بخش دیگری از همین گفتگو گفته است که در پي آتش متقابل نيروهاي انتظامي عامل انتحاري قبل از اينكه بتواند كمربند انفجاري و نارنجك همراه خود را منفجر كند کشته شده است.

حیدری در این مصاحبه افزوده است که عامل انتحاري وقتي متوجه شناسايي خود توسط ماموران انتظامي مي شود اقدام به تيراندازي به طرف نگهبان دژبان مستقر در مقابل درب ورودي مي كند كه بر اثر اين تيراندازي يك سرباز وظيفه از ناحيه پا زخمي شده است.
فرماندار چابهار که در ابتدای این مصاحبه گفته بود حمله انتحاری در ساعت 9 و 10 دقیقه منفجر شده است در جای دیگری از خنثی کردن جلیقه انفجاری توسط نیروهای قرارگاه شهید پولادی قبل از انفجار خبر داده است.
در همین حال یک منبع محلی به العربیه گفت که عوامل این حمله دو نفر بوده اند که یک نفر از آنان کشته و نفر دوم متواری شده است.
به گزارش منابع محلی در تماس با العربیه از چابهار، صدای انفجار شدیدی که در مرکز شهر چابهار به وقوع پیوست در سراسر شهر شنیده شده است. به گفته این منابع 7 نفر از نیروهای انتظامی و عامل حمله انتحاری در این حادثه کشته شده اند. بر اساس همین منابع نیروی انتظامی از انتشار جزییات این حادثه خودداری می ورزند.
خبرگزاری رسمی "ایرنا" نیز گزارش داد "رییس شورای تامین شهرستان چابهار از هوشیاری، آمادگی و ایثارگری نیروهای انتظامی بویژه فرماندهی نیروی انتظامی در استان و این شهرستان در شناسایی و ناکام گذاشتن این حمله انتحاری تقدیر و تشکر کرد."
گفتنی است، بلوچ های سنی مذهب اکثریت جمعیت استان سیستان و بلوچستان ایران را تشکیل می دهند . مخالفان بلوچ، دولت ولایت فقیه را متهم می کنند که با مردم آنها با تبعیض قومی و مذهبی بر خورد می کند.

هیچ نظری موجود نیست: