به گزارش العربیه رودز تاکید کرد دست یابی ایران به سلاح هسته ای نه تنها تهدیدی برای خاورمیانه است ، بلکه باعث آغاز مسابقه تسلیحاتی در این منطقه خواهد شد. 

این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهوری  ایران روز گذشته در دیدار با ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حاشیه سیزدهمین اجلاس سازمان شانگهای در بیشکک پایتخت قرقیزستان، خواستار حل و فصل سریع پرونده اتمی تهران در چارچوب مقررات بین المللی شده است.

رودز با اشاره به مسئله خلع سلاح شیمیایی رژیم سوریه اظهار داشت :" خلع سلاح شیمیایی اسد فقط به چند هفته وقت نیاز دارد و ما نمی گذاریم این مسئله به ماه ها طول بکشد. می خواهیم مطمئن شویم که رژیم اسد تا چه حد به تعهدات بین المللی خود نسبت به منع تسلیحات شیمیایی پایبند است".

مشاور اوباما همچنین تاکید کرد:" ایالات متحده از گزینه نظامی  علیه اسد عقب نشینی نمی کند اما در عین حال ترجیح می دهد که استفاده از گزینه نظامی از طریق شورای امنیت سازمان ملل انجام  بگیرد". 

پبن رودز، در این مصاحبه با تاکید بر ادامه حمایت آمریکا از مخالفان سوری گفت :" ایالات متحده به حمایت سیاسی و نظامی از مخالفان سوری ادامه داده و همچنان نسبت به بر کناره گیری اسد از قدرت تاکید می ورزد."

مشاور اوباما افزود:" ما با تهدید توانستیم اسد را وادار کنیم که اسلحه شیمیایی خود را تسلیم کند. خلع سلاح اسد از اسلحه کشتار دسته جمعی خود نوعی مجازات برای رژیم او تلقی می شود."
ما به کمک های سیاسی ونظامی خود به مخالفان ادامه خواهیم داد تا طبق برداشتی که از نشست ژنو داریم، مقدمات برکناری اسد را فراهم کنیم".