.

۱۳۹۲ خرداد ۲۶, یکشنبه

چهارهزار نفر از نیروهای سپاه پاسدران به سوریه اعزام می شوند

روزنامه بریتانیایی "اندیپندنت" روز یکشنبه 16-6-2013 به نقل از منابع خود در گزارشی آورده است که مقامات ایرانی به منظور حمایت از رژیم بشار اسد تصمیم گرفتند 4000 هزار نفر از نیروهای سپاه پاسداران را به سوریه اعزام کنند.
"منذر ماخوس" سفیر ائتلاف ملی مخالفان رژیم بشار اسد در فرانسه در گفت و گو با تلویزیون العربیه اظهار داشت :"این گزارش می تواند تعیین کننده اصلاحی بودن یا نبودن حسن روحانی رئیس منتخب جمهوری اسلامی ایران باشد."

سفیر ائتلاف مخالفان افزود :" ارسال 4000 از نیروهای سپاه به سوریه می تواند به جنگ فراگیر منجر شود و گفته برخی از تحلیلگران مبنی بر " تلاش ایران برای گسترش امپراطوری جدید فارس در منطقه" را تاکید خواهد کرد. "

بر اساس گزارش روزنامه اندیپندنت این تصمیم یک هفته پیش از اجرای انتخابات ریاست جمهوری در ایران از سوی مقامات این کشور تصویب شده است.

در همین حال کمیته های انقلاب سوریه از ادامه درگیری های نظامی در مناطق مختلف این کشور میان ارتش نظامی و مخالفان خبر دادند.

به گفته این کمیته ها نیروهای بشار اسد صبح امروز با بیش از 700 خمپاره مناطق جنوب دمشق را گلوله باران کردند.

از سوی دیگر شورای رهبری انقلاب در دمشق اعلام کرد که نیروهای رژیم سوریه در منطقه العسالی در این شهر بر ضد مخالفان از گازهای سمی استفاده کردند.

در این گزارش هیچ اشاره ای به شمار قربانیان نشده است.

مقامات کاخ سفید روز پنج شنبه گذشته اعلام کردند به دلیل استفاده رژیم سوریه از سلاح شیمیایی تصمیم گرفتند به مخالفان سوری سلاح ارسال کنند.

هیچ نظری موجود نیست: