.

۱۳۹۲ مهر ۲, سه‌شنبه

تحریم سخنرانی روحانی در سازمان ملل از سوی نمایندگان اسرائیل

همزمان با آغاز به کار مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران، دولتمردان اسرائیل ضمن آن که با ناخشنودی عمیق از آغوش گشاده غرب به سوی ایران گلایه می‌کنند، بلکه اسرائیل تایید کرد که نمایندگانش در سازمان ملل سخنرانی حسن روحانی را تحریم می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیلی روز سه‌شنبه، دوم مهر، خبر دادند که سفیر و اعضای هیئت نمایندگی سیاسی این کشور همراه با یک وزیر ارشد اسرائیلی که به مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعزام شده، در زمان سخنرانی آقای روحانی از تالار بیرون خواهند رفت.

قرار است رئیس جمهوری ایران شامگاه سه‌شنبه، دوم مهر، به وقت نیویورک و چند ساعت پس از نطق باراک اوباما در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

هیئت نمایندگی اسرائیل در سال‌های گذشته همانند همتایان خود از بسیاری از کشورهای غربی، حضور در سخنرانی‌های محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران، را به دلیل اظهارات ضد اسرائیلی او و انکار هولوکاست از سوی او تحریم می‌کرد.

اعلام قصد سفیر و هیئت اسرائیلی برای ترک تالار سخنرانی سازمان ملل در زمان نطق آقای حسن روحانی در حالی است که انتظار می‌رود مقامات ارشد آمریکایی و بسیاری از کشورهای جهان در میان شنوندگان مشتاق نخستین سخنرانی رئیس جمهوری جدید ایران از تریبون سازمان ملل باشند.

یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل، روز سه‌شنبه در مصاحبه با وب‌سایت خبری اسرائیلی وای‌نت تایید کرد که او و رون پروس اور، سفیر اسرائیل در سازمان ملل، و دیگر مقامات اسرائیلی حاضر در مجمع، تالار را در زمان سخنرانی آقای روحانی ترک می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست: