بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شامگاه سه شنبه ضمن محکوم کردن سخنرانی رئیس جمهور ایران، در مجمع عمومی سازمان ملل سازمان ملل متحد، روحانی را شخصی منافق و سخنانش را مملو از "ریاکاری" توصیف کرد.

نتانیاهو گفت:" ابتکارات دیپلماتیک ایران در رابطه با برنامه هسته ایش به هدف وقت کشی و فرصت یابی برای ادامه تلاش های تهران به منظور دست یابی به تسلیحات اتمی صورت می گیرد".

نخست وزیری اسرائیل در بیانیه ای که شامگاه سه شنبه از دفتر خود منشر کرد اظهار داشت :" پس ازسخنان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد که طی آن از نیت واشنگتن برای ادامه گفت و گوی دیپلماتیک با ایران درباره برنامه هسته ایش سخن به میان آورد، مقامات ایران اکنون بر این باورند که قادر خواهند بود که با کلمات "تسکین دهنده" و روش های آواتاریستی  به سیاست هایشان برای دست یابی به سلاح اتمی ادامه دهند".

نتانیاهو افزود : "همانطور که انتظار می رفت، سخنان روحانی بسیار مسخره آمیز و پر از ریاکاری بود. روحانی از حقوق بشر سخن می گوید در حالی که نیروهای نظامی ایران در کنار رژیم اسد مردم بی گناه سوریه را قتل عام می کنند. روحانی تروریسم را محکوم می کند در حالی که ایران بزرگترین حامی تروریسم است و در دهها کشور در سراسر جهان نقش تروریست را بازی می کند. روحانی از مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران سخن می گوید در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود از نظامی بودن بخشی از فعالیت های این کشور خبر داده است".

نتانیاهو افزود:" در سخنان روحانی هیچگونه طرحی، پیشنهادی یا تعهدی برای  اجرای قطعنامه های شورای امنیت جهت متوقف کردن برنامه هسته ای نظامی ایران شنیده نشد و این نشان می دهد که ایران می خواهد با وعده و وعید و سخن های بیهوده وقت کشی کند تا اینکه به سلاح هسته ای دست یابد".

نتانیاهو گفت:" جامعه بین المللی باید عملکرد مقامات ایران را در مدنظر داشته، نه گفته های آنان را".

نخست وزیر اسرائیل گفت :" خوب شد که هیئت اسرائیلی جلسه سخنرانی روحانی را ترک کرد و نخواست به سخنان کسی مشروعیت بدهد که حکومتش منکر "هولوکاست" و آشکارا خواستار نابودی و محو اسرائیل از نقشه جهان است".