یک نماینده مجلس می‌گوید علی‌رغم برخی ادعا‌ها مبنی بر بازگشت سرمایه از دست رفته بنیاد شهید در جریان اختلاس میلیاردی از آن، این پول قابل برگشت نیست.
به گزارش روز 31-08-2013 افکارنیوز، جعفرزاده ایمن‌آبادی گفته است: "در جریان تحقیق و تفحص، یک پرونده جابه‌جایی مالی 170میلیارد تومانی کشف شده است که برخلاف ادعاهای موجود، این پول قابل بازگشت نیست چرا که از کشور خارج شده است."
پیش از این هنگام تصویب طرح تحقیق و تفحص از "بنیاد شهید و امور ایثارگران" در مجلس شورای اسلامی امیر خجسته، طراح تحقیق و تفحص از "حیف و میل بیش از 170 میلیارد تومان از دارایی‌های بانک دی در صرافی‌ها" خبر داده بود.
امیر خجسته همان زمان اعلام کرد: «این رقم از طرف صرافی‌هایی خاص به خارج از کشور انتقال داده شده که در این رابطه تعدادی از افراد دستگیر شده‌اند و عده‌ای دیگر به خارج از کشور فرار کرده‌اند.» بانک دی در سال 89 و با سهام "بنیاد شهید" ایجاد شد.
دو روز پیش یک عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از "بنیاد شهید" گفته بود در اختلاس میلیاردی اخیر در بنیاد شهید پای بسیاری از روسای این بنیاد درمیان است.
اختلاس در مرداد ماه سال 91  رخ داد. ابتدا ماموران "سازمان بازرسی کل کشور" در جریان بررسی وضعیت مالی بنیاد شهید متوجه شدند یکی از مسئولان باسابقه بخش تسهیلات، در حالی که مبلغ بدهی بنیاد به شرکت بیمه 5 میلیارد تومان بوده، مبلغ 9 میلیارد تومان به حساب این شرکت واریز کرده است.
ابتدا رقم این اختلاس 15 میلیارد تومان اعلام شد ولی مسعود زریبافان رئیس "بنیاد شهید" اعلام کرد این اختلاس 6 میلیارد تومان بیشتر نبوده است.