.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

آخوند حکومتی: از نظر اخلاقی در حال سقوطیم

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در جمع دانشجویان و استادان دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری با انتقاد شدید از این که برخی از خواص به سبب خودباختگی در برابر علم بیگانگان جایگاه علمی قرآن را نمی‌دانند، گفت: متأسفانه یکی از اساتید دانشگاه از دانشجویان خود خواسته است که آیات قرآن را در متن پایان‌نامه و تحقیقات خود نیاورند، بلکه در پاورقی بیاورند تا ارزش علمی کارشان کم نشود.
رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: حرام بودن تشبّه به کفار از دیدگاه مراجع به سبب خودباختگی است.
وی به مقایسه علم قرآن و علم بشری پرداخت و گفت: در علم حقوق هنوز مسأله تجاوز به آبرو مطرح نشده است در حالی که بیشترین تجاوز در جوامع به آبروی افراد صورت می‌گیرد و کسی نمی‌تواند به سبب این‎که فردی از او غیبت و آبروی او را برده شکایت کند، در حالی که حفظ آبرو در اسلام به عنوان یک حق آمده است.
این مفسر قرآن آرایش کردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم دانست و گفت: آرایش دختران سبب سلب تمرکز علمی سایر دانشجویان می‌شود.
رییس بنیاد مهدویت کشور با تأکید بر این‎که بی‌هویتی، ما را به بی‌ریشگی کشانده است، از بی توجهی به علوم مطرح در مباحث دینی انتقاد کرد و گفت: عدم تعقل برخی دانشجویان به حدی شده‌ که به بهانه روشنفکری حاضر به تقلید از عالم نیستند، در حالی که مراجع تقلید از اساتید کت‌وشلواری تقلید می‌کنند و هیچ مرجع تقلیدی به بهانه این‎که دلیل تجویز یک دارو را نمی‌داند از دستور پزشک سرپیچی نمی‌کند.
قرائتی افزود: به یک رییس جمهور سردار سازندگی می‌گویند، اما سردار سازندگی ذوالقرنین بود که سدی ساخت که هیچ میخی درون آن فرو نمی‌رفت، به یک رییس جمهور ابداع کننده گفت‌و‌گوی تمدن‌ها می‌گویند در حالی که در قرآن هر چه «قالوا» و «قل» مطرح شده به معنی گفت‌و‌گوی تمدن‌ها است و به یک دولت، دولت عدالت‌محور می‌گویند در حالی که عدالت مطرح را قرآن در حق حیوانات بارکش نیز مطرح کرده است و حتی گفته است اگر ناخنتان بلند بود حق ندارید شیر بدوشید چرا که حیوان را اذیت می‌کند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور اعلام کرد: اگر می‌توانید یک حرف تازه بیاورید که در قرآن مطرح نشده باشد. قرآن مطرح کرده است که بهترین غذا شیر مادر است و اکنون پس از مدت‌ها استفاده از شیر خشک، همایش‌های بین‌المللی شیر مادر را برگزار می‌کنند.
وی با بیان این که مهم‌ترین سرمایه ملی خودتان هستید، پس خودتان را باور کنید، تصریح کرد: اکنون سرطان اخلاقی در دانشگاه‌های ما رواج پیدا کرده است و از نظر اخلاقی در حال سقوط هستیم.
قرائتی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: هویت خودتان را کشف کنید، قیمت شما بهشت است و به کمتر از آن راضی نشوید.

هیچ نظری موجود نیست: