خانواده های میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان ایران با انتشار پیامی، اظهار نظرهای منتسب به این دو درباره انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کردند.
به گزارش وبسایت ''کلمه'' در این پیام آمده است: ''به اطلاع می‌رساند برخی رسانه های دروغ پرداز وابسته به جریان اقتدارگرا ناجوانمردانه با سوء استفاده از حصر غیرقانونی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، شروع به خبرسازی و شایعه پراکنی کرده‌ و از قول آنان اخبار کذب انتخاباتی منتشر می‌کنند.''
در ادامه این پیام آمده است: ''به اطلاع مردم عزیز و علاقه مندان می رسانیم که عزیزان ما با محدودیت ها و ممنوعیت های شدید امنیتی مواجه اند و تاکنون نیز اظهار نظری درباره انتخابات نداشته اند. بار دیگر تاکید می کنیم که اخبار مربوط به خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی تنها از طریق مجاری و رسانه های موثق مورد اعتماد معتبر خواهند بود.''
خبرهای به نقل از میرحسین موسوی منتشر شده بود مبنی بر این که میرحسین موسوی نامزدی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یازدهمین دوره انتخابات ایران را، ''فریب نظام'' برای ''شرکت دادن مردم در انتخابات فرمایشی'' توصیف کرده است.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات چهار سال پیش ایران هستند. آن ها بیش از ۸۰۰ روز است که در حبس خانگی به سر می برند.