.

۱۳۹۲ خرداد ۹, پنجشنبه

طالبان پاکستانی شهادت فرمانده خود را تایید می کند

طالبان پاکستانی روز پنجشنبه تایید کرد نفر دوم در فرماندهی آن در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در منطقه عشایری شمال غربی پاکستان کشته شد، و پیشنهاد خود را برای مذاکرات صلح با دولت پس گرفت.
ولی الرحمان در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه، زمانی که پهپاد آمریکایی دو موشک بسوی خانه ای در منطقه وزیرستان شمالی، در امتداد مرز افغانستان، شلیک کرد کشته شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه "تحریک طالبان پاکستان" از ولی الرحمان به عنوان یک "شهید" تجلیل کرد وگفت انتقام مرگ او را خواهد گرفت، در همین حال دولت پاکستان را در حمله مسئول دانست.
سخنگوی گروه به خبرگزاری فرانسه گفت در حمله شش مرد، از جمله ولی الرحمان کشته شدند، و برای نخستین بار رسما مرگ فرمانده را تایید کرد.
تحلیلگران گفتند مرگ ولی الرحمان، که دولت آمریکا یک پاداش ۵ میلیون دلاری برای سر او اعلام کرده بود، ضربه ای جدی بر گروه تحریک طالبان پاکستان، که در سال های اخیر کمپین خونینی ازبمبگذاری علیه پاکستان براه انداخته است، وارد خواهد آورد.
اما سخنگوی گروه گفت شهادت ولی الرحمان اراده ستیزه گران را تقویت خواهد کرد و آنها به حمله پاسخ خواهند داد.
واشنگتن ولی الرحمان را به سازمان دادن حملاتی علیه نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان متهم کرده بود. او همچنین در ارتباط با حمله اشتهادی  به یک پایگاه آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۰۹ که در آن هفت مامور سی آی ا کشته شدند، تحت تعقیب بود. 

هیچ نظری موجود نیست: