.

۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

کاروان حامل رهبران کنگره هند هدف حمله قرار گرفت

مانموهان سینگ، نخست وزیر  و سونیا گاندی، دبیرکل حزب کنگره هند، در بیمارستان با مجروح شدگان حمله ملاقات کردند.
مانموهان سینگ، نخست وزیر و سونیا گاندی، دبیرکل حزب کنگره هند، در بیمارستان با مجروح شدگان حمله ملاقات کردند.

کاروان حامل رهبران حزب کنگره هند روز شنبه در بازگشت از یک گردهمایی حزبی و در راه به پایتخت، در یک ناحیه جنگلی در منطقه سوکما  مورد حمله قرار گرفت .
شورشیان مائوییست با انداختن درخت ها بر جاده آن را مسدود کردند و بیست خودروی کاروان مجبور به توقف شد. شورشیان سپس مین های زمینی را که کار گذاشته بودند منفجر کردند و به سوی سرنشینان خودرو ها آتش گشودند.

4 رهبر حزبی و 5 افسر پلیس و شماری از طرفداران حزب کشته شدند . مجروحان که برخی از آنان از رهبران حزب هستند به بیمارستانی در رایپور منتقل شدند. برخی از زخمی شدگان هنوز در شرایط بحرانی در بیمارستان به سر می برند. سیاستمداران هند بلافاصله به دیدار آنان در بیمارستان شتافتند.

رامان سینگ وزیر ارشد ایالتی گفت: «ما دستور رسیدگی قضایی به این مسئله را داده ایم تا چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود. زیرا این حمله به دموکراسی است.»

مان موهان سینگ نخست وزیر هند این حمله را محکوم کرد و گفت دولت او در این مورد بسیار محکم عمل خواهد کرد. او مائویست ها را بزرگترین تهدید برای هند خواند.

این شورشیان که  ناکسال نیز نامیده می شوند دهه هاست در مناطق مرکزی و شرق هند با دولت مبارزه می کنند و می گویند برای حقوق کشاورزان فقیر می جنگند. تخمین زده شده که شمار آن ها بین 5 هزار تا 8 هزار نفر باشد که اکثرا در نواحی روستایی به سر می برند. از سال 1960 تاکنون هزاران نفر در این حمله ها کشته شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: