شورای فرماندهی نظامی انقلاب در حلب روز چهارشنبه 29-5-2013 تهدید کرد چنانچه دولت لبنان نتواند مانع ورود شرکت نیروهای حزب الله لبنان درجنگ علیه مخالفان شود، مخالفان سوری صحنه جنگ را به داخل لبنان انتقال خواهند داد.
به گزارش العربیه ژنرال عبدالجبار العگیدی فرمانده نظامی انقلاب سوریه گفت: از مسئولان دولت لبنان می خواهم از مشارکت " لجام گسیخته" "حزب الشیطان " لبنان در جنگ علیه مردم سوریه جلوگیری کنند در غیر این صورت مجبور خواهیم شد که جنگ را در داخل سوریه انتقال خواهیم داد.

اظهارات ژنرال العگیدی در واکنش به اظهارات اخیر حسن نصر الله و مشارکت نیروهای حزب الله لبنان در جنگ علیه مخالفان در القصیر، حومه دمشق، حلب، درعا و غوطه شرقی بیان می شود.

العگیدی که در جمع دهها تن از مخالفان مسلح سوری سخن می گفت با تقدیراز مقاومت سرسختانه نیروهای ارتش آزاد و شورای فرماندهی نظامی سوریه در برابر یورش عناصر حزب الله لبنان و نیروهای اسد به القصیر، اظهار داشت:" ما هزاران نیرو به القصیر و دیگر مناطق تحت کنترل ارتش آزاد سوریه ارسال کردیم ما به مردم سوریه عهد می بندیم که هرگز نخواهیم گذاشت نیروهای حزب الله وارد القصیر شوند.

در همین حال سرلشکر سليم ادريس رئیس ستاد مشترک ارتش آزاد سوریه با تعیین یک ضرب الاجل 24 ساعته به رئیس جمهور لبنان و رئیس اتحادیه عرب جهت متوقف کردن حملات حزب الله لبنان به مردم سوریه، گفت:" ارتش آزاد سوریه نیروهای حزب الله را درهرجایی از خاک سوریه دنبال کرده و آنها را به سزای اعمالشان خواهد رساند.
وی ضمن تکذیب شایعات عناصر حزب الله مبنی بر اشغال القصیر، به میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان هشدار داد که مسئولیت مشارکت حزب الله لبنان در جنگ علیه مردم سوریه عواقب منفی آن در آینده بر عهده دولت لبنان خواهد بود.
این در حالی است که دخالت حزب الله لبنان در جنگ علیه مخالفان سوری با واکنش های تند بین المللی و منطقه ای مواجه شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در حال تهیه قطعنامه ای است که به موجب آن حزب الله لبنان را به دلیل شرکت در کشتار مردم سوریه محکوم می کند.

در همین حال اتحادیه اروپا، ایالات متخده آمریکا و کشورهای عربی سخنان اخیر حسن نصر الله را دخالتی آشکار و تلاشی درجهت ایجاد فتنه فرقه ای در منطفه به نفع رژیم اسد خوانده، آن را محکوم کردند.

منابع ارتش آزاد می گویند ارتش آزاد سوریه تاکنون 6 هجوم از سوی حزب الله لبنان به القصیر را با شکست مواجه ساخته و تاکنون بیش از 150 تن از عناصر این حزب در القصیر کشته شدند.

کارشناسان نظامی می گویند عدم توانایی نیروهای حزب الله لبنان در بازپس گیری القصیر نشان می دهد که این حزب برخلاف تبلیغات خود از ضعف تاکتیکی و عدم داشتن تجربه کافی در جنگ داخلی رنج می برد برای همین پس از یک ماه آنهم با پوشش هوایی و زمینی ارتش اسد نتوانست مخالفان سوری را از شهر القصیر بیرون کند.