.

۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

تاجزاده: راهی جز عدم شرکت نداریم


مصطفی تاجزاده، زندانی سیاسی و از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب، در نامه‌ای که از زندان اوین منتشر کرده نوشته است محافظه‌کاران حاکم در حال تبدیل شعار "میزان رای ملت است" به شعار "میزان رای رهبر است" هستند.
آقای تاجزاده گفته که شورای نگهبان صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی، اسفندیار رحیم مشایی و طیف دیگری از داوطلبان را رد کرده تا "راه برای پیروزی نامزد موردنظر رهبر هموار گردد" و ساختار نظام سیاسی ایران را "سلطنت مطلقه فقیه" نامیده است.
در نامه مصطفی تاجزاده که در وبسایت خبری کلیک نوروز وابسته به جبهه مشارکت منتشر شده، می‌گوید: "با توجه به آن چه حکومت یک دست و اقتدارگرا در سال‌های اخیر بر سر میهن و آیین و مردم آورده است، انتظار می‌رفت با عذرخواهی از ملت راه بهبود اوضاع را با امکان برگزاری انتخاباتی آزاد، قانونی و رقابتی فراهم آورند تا پنجره ای به سوی امید برای خروج از وضعیت اسفناک کنونی گشوده شود."
مصطفی تاجزاده از مقام‌های وزارت کشور ایران در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی بود و بلافاصله پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره گذشته در سال ۸۸ به همراه عده‌ای دیگر از فعالان اصلاح‌طلب و هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی بازداشت شد.
آقای تاجزاده که گفته می‌شود در زندان با محدودیت‌های غیرمعمول روبرو است، در دوره حبس خود بارها نامه‌هایی اعتراضی منتشر کرده است.

'مهندسی‌شده و نامشروع'

مصطفی تاجزاده پیش‌بینی کرده است: "کاهش مشارکت مردمی در انتخابات به ویژه در قیاس با خرداد ۸۸ معضلات فراوان مدیریتی و اقتصادی، فساد گسترده حکومتی، اختلاف فزاینده اصولگراها، فشارها و تحریم های روزافزون بین المللی و نارضایتی رو به رشد عمومی و مهم تر از همه آگاهی روبه تزاید قشرهای وسیعی از ملت، حکومت مطلقه فردی را زودتر از آن چه فکر می کنند با بحران مواجه خواهد ساخت."
او با "مهندسی‌شده و نامشروع" خواندن انتخابات گفته که محافظه‌کاران حاکم با "دزدیدن حق انتخابات آزاد" راهی جز عدم شرکت در انتخابات باقی نگذاشته‌اند.
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، پیشتر با انتقاد از افرادی که "مکرر می‌گویند انتخابات باید آزاد برگزار شود" کلیک هشدار داده بود که دائما این گفته تکرار نشود و گفته بود: "در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟"

هیچ نظری موجود نیست: