ائتلاف ملی سوریه مهم‌ ترین گروه مخالف رژیم اسد، روز پنجشنبه 30-05-2013 اعلام کرد که در کنفرانس صلح ژنو2 که قرار است ماه آینده برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.
جورج صبرا، رئیس موقت ائتلاف ملی سوریه در استانبول گفت: "تا زمانی که کشتار مردم در شهرک قصیر توسط نیروهای رژیم اسد ادامه دارد، این گروه در مذاکرات صلح شرکت نخواهد کرد."
وی گفت: "صحبت از نشست‌های دیپلماتیک در حالی که نیروهای رژیم اسد با پشتیبانی حزب الله لبنان در حال ارتکاب جرایم فجیعی هستند، مضحک است."
جورج صبرا از جامعه جهانی خواست تا به مردمی که در شهرک قصیر گیر افتاده‌اند کمک کنند.
رئیس موقت ائتلاف ملی سوریه به دولت لبنان نیز درباره دخالت حزب الله در سوریه هشدار داد و گفت: "مردم سوریه ریخته شدن خون شهروندان خود را از یاد نخواهند برد."
جورج صبرا همچنین روز جمعه 31-05-2013 اعلام کرد که انتخاب رئیس جدید ائتلاف ملی مخالفان تا دوازدهم ژوئن به تعویق افتاده است.
او گفت: "شمار اعضای ائتلاف ۴۳ نفر افزایش می یابد و به ۱۱۴ نفر افزایش پیدا خواهد کرد. که هشت زن نیز در میان آن‌ها حضور خواهند داشت."
شرکت کنندگان در نشست استانبول توافق کردند که 14 عضو لیبرال به ائتلاف ملی مخالفان سوریه بپیوندند.
این ائتلاف هم چنین موافقت کرد که 14 تن از فعالان مخالف از داخل سوریه و 15 تن از اعضای ارتش آزاد سوریه به آن ملحق شوند.

در همین رابطه سرگئی لاوروف پیش شرط انقلابیون سوری برای مشارکت در نشست ژنو2 را غیرقابل اجرا خوانده و آنها را متهم کرده است که نمی‌خواهند روند سیاسی در این کشور آغاز شود.
به گزارش سایت اینترنتی روسیه الیوم وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری خود با همتای کوبایی‌اش در مسکو گفت:"پیش شرط ائتلاف ملی مخالفان سوریه برای مشارکت در نشست ژنو که در برکناری بشار اسد، از قدرت نمود پیدا می‌کند غیر واقعی به نظر می‌رسد."
لاوروف افزود:"امیدواریم که گروه‌های عقلانیت‌گرا در اروپا و آمریکا در برای توقف این روند وارد عمل شوند چرا که برخی تلاش می‌کنند نشان دهند که ائتلاف ملی مخالفان سوریه تنها گروهی است که دولت این کشور باید با آن مذاکره کنند."