.

۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

مطبوعات کانادایی و تمسخر نمایش انتخاباتی رژیم

همزمان با تشدید موضع خصمانه دولت کانادا علیه جمهوری اسلامی، رسانه ها و مطبوعات کانادایی نیز به تمسخر نمایش انتخاباتی رژیم پرداختند.
به گزارش «تابناک»، «گلوب اند میل» مطلبی را با عنوان «کانادا به مخالفان نظام ایران اجازه سازمان یافتن می دهد» منتشر کرده و در آن، ادعا می کند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران و به واسطه رد صلاحیت های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان، نشانه هایی از گسیختگی میان حتی وفاداران به نظام نیز به وجود آمده و این، فرصتی است که دولت کانادا نباید از دست بدهد.
به اعتقاد این روزنامه، با توجه به نقشی که ابزارهای ارتباطی در تحولات سال های اخیر جهان عرب ایفا کردند، آمریکا و کانادا به درستی بخش های اقتصادی ایران را هدف تحریم قرار داده و در مقابل، تحریم ها را از بخش های ارتباطی و اطلاع رسانی برداشته اند.
بر این اساس، این روزنامه اقدام کانادا در وضع تحریم های شدید علیه ایران و تصمیم دولت آمریکا در برداشتن تحریم های لوازم ارتباطی را هم راستا و هماهنگ با هم و در جهت یک هدف مشترک می داند.
«تورنتو استار»، دیگر روزنامه کانادایی نیز با انتشار مطلبی، مجموعه ای از ادعاها را علیه ایران مطرح کرده و سعی در زیر سوال بردن انتخابات ایران دارد.
این روزنامه با لحنی تمسخرآمیز می نویسد: «نسبت انتخابات ایران به دموکراسی، مانند نسبت عصاره میوه به آب پرتقال طبیعی است؛ هرچند مشابه به نظر می رسد، اما فاقد آن عناصر و محتویات سالم است».
این روزنامه سپس اقدام به زیر سوال بردن تصمیمات شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدها کرده و می نویسد: «این انتخابات، مربوط به امید و تغییر نیست؛ بلکه صبر و انتظار است».
تورنتو استار همچنین ضمن اشاره به تحولات سال های اخیر کشورهای عربی، به بررسی احتمال تکرار این وقایع در ایران و یا شکل گیری یک به اصطلاح «بهار ایرانی» می پردازد؛ اما خود اذعان می کند که از دید تحلیلگران، امکان وقوع چنین امری در ایران به هیچ وجه وجود ندارد.


هیچ نظری موجود نیست: