.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۸, شنبه

فرزند کروبی در نامه‌ای به خامنه‌ای: ماموران امنیتی حد و مرزی نمی‌شناسن

فرزند مهدی کروبی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی از رفتار ماموران امنیتی به شدت انتقاد کرد. او می‌نویسد "سازمانی خشن‌تر و غیر اخلاقی‌تر از ساواک در ایران زمام امور امنیتی" را در دست گرفته است.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو تن از رهبران مخالفان هنوز در حصر خانگی به‌سر می‌برند محمد حسین کروبی در نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای رفتار ماموران امنیتی حکومت را "غیراخلاقی‌تر و خشن‌تر" از رفتار همکارانشان در دوران شاه خواند.
در این نامه که متن آن شنبه (۲۸ اردیبهشت/ ۱۸ مه) در سایت خبری جرس منتشر شد آمده است: «ماموران امنیتی ساواک حداقل شأنی برای خود قائل بودند و به حوزه خصوصی افراد وارد نمی‌شدند اما گویا برای مأمورین امنیتی کنونی حد و مرز مفهومی ندارد.»

مقایسه ماموران امنیتی با ماموران ساواک
ماموران امنیتی بهمن ماه سال گذشته در حمله به خانه‌ی فرزند مهدی کروبی، نامزد معترض انتخابات سال ۸۸ که در حبس خانگی به سر می‌برد، "بیش از ۳۰ قلم از اموال منجمله اسناد هویتی، ملکی و مالی و تلفن همراه و رایانه شخصی" او را ضبط کرده و با خود بردند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو تن از رهبران مخالفان هنوز در حصر خانگی به‌سر می‌برند
محمد حسین کروبی خطاب به خامنه‌ای نوشت: «بیش از دو سال پیش نیز، در روز حصر و حبس غیر قانونی پدر و مادرم؛ ماموران امنیتی با حمله به منزل شخصی من و شکستن قفل منزل، آنجا را به مدت ۲۰ روز در اشغال خود در آورده بودند.»

در ادامه‌ی این نامه رفتار ماموران امنیتی جمهوری اسلامی با رفتار ماموران ساواک در دوران شاه مقایسه شده است: «ساواک در دوران رژیم سابق بارها به منزل جد مبارز و پدر مجاهدم حمله کرده بود، اما این حملات برای یکبار نیز به ضبط اموال شخصی و خانوادگی آنان منجر نشده بود؛ و بنا به نقل متواتر مبارزین قبل از انقلاب، ساواک هیچگاه اقدام به ضبط اموال شخصی مخالفین سیاسی نمی‌نمود.»

هیچ نظری موجود نیست: