.

۱۳۹۲ خرداد ۱۰, جمعه

آمریکا: حمایت ایران از تروریسم افزایش چشم‌گیری داشته است

وزارت خارجه آمریکا، در گزارش سالیانه خود در مورد تروریسم در جهان، حکومت ایران را متهم کرد که در سال گذشته میلادی حمایت خود از تروریسم را به شکلی بی‌سابقه در مقایسه با ۲۰ سال گذشته افزایش داده است.

در این گزارش سالیانه، که پنج‌شنبه نهم خرداد ماه منتشر شد، حزب‌الله لبنان، نیروی قدس (شاخه برون‌مرزی) سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، به عنوان عوامل حکومت ایران در «افزایش حمایت از تروریسم»، نقش عمده‌ای بازی می‌کنند.

وزارت خارجه ایالات متحده به چندین عملیات تروریستی که در سال ۲۰۱۲ اجرا شده‌اند یا برنامه‌ریزی شده‌ بودند، اشاره می‌کند؛ عملیاتی که از قاره آسیا تا آفریقا و اروپا، کشورهای مختلفی را در بر می‌گیرند.

از جمله حملاتی که به آن اشاره شده، انفجار در اتوبوس جهانگردان اسرائیلی در بلغارستان است که تابستان گذشته رخ داد و چند شهروند اسرائیلی و راننده بلغار اتوبوس کشته شدند.

بلغارستان، حزب‌الله لبنان را به دست داشتن در این حمله متهم کرد و اسرائیل، ایران را نیز به فهرست مسئولان این حمله مرگبار افزود. حزب‌الله لبنان و ایران هر دو به طور جداگانه این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

کشورهایی مانند هند، تایلند، گرجستان و کنیا نیز در سیاهه کشورهایی‌اند که ایران در آنها «عملیات تروریستی» انجام داده یا قصد انجام آن را داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: