ارتش آزاد سوریه ، روز 24-5-2013 اعلام کرد، برای سومین بار هجوم عناصر حزب الله لبنان و نیروهای اسد ، و تلاش آنها را برای بازپسگیری شهر "القصیر" را با شکست مواجه ساخته است.
سرگرد عبدالحلیم غنوم، عضو شورای عالی فرماندهی ارتش آزاد سوریه، در گفت و گو با تلویزیون العربیه گفت:" تلفات نیروهای حزب الله لبنان در شهر "القصیر" به بیش از 150 کشته و صدها زخمی رسید " .

وی افزود:" نیروهای اسد و حزب الله لبنان تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا از راه منطقه "الحمیدیه" حمص، وارد القصیر شوند اما تلاش آنها بی فایده بوده و با اینکه از برتری همه انواع اسلحه مانند تانک، توپ و جنگنده های اسد برخوردار بودند، با این حال در برابر قهرمانان ارتش آزاد، برای سومین بار شکست خوردند.

از سوی دیگر خبرگزاری دولتی سوریه، اعلام کرده بود که نیروهای اسد توانسته اند شهر القصیر را دو باره کنترل کنند، اما مخالفان اسد بعد از ظهر روز جمعه با ارائه یک فیلم ویدیویی ، ادعای خبرگزاری دولتی سوریه مبنی بر تصرف شهر القصیر را تکذیب کردند.

در همین حال مخالفان سوری روز جمعه اعلام کردند دست کم 73 نفر از مخالفان سوری در مناطق مختلف این کشور، به دست نیروهای اسد کشته شدند. اسد در آخرین مصاحبه خود گفته بود کشته شدن 100 هزار تن در بحرانی همانند بحران سوریه امری است طبیعی.