.

۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

تونس بر دین اسلام پایبند می ماند

"علی العریض"، نخست وزیر تونس با بیان اینکه "اسلام سرچشمه ارزش‏هاست" بر پایبندی دولت تونس بر دین اسلام تاکید کرد.
علی العریض، نخست وزیر تونس طی نطقی در سمینار دوحه گفت: دیدگاه اسلام در تونس حقوق همگان را مد نظر دارد و صندوق‌های رای حافظ عدم بازگشت به دیکتاتوری است.
وی با اشاره به اینکه اسلام منبع تجدید، نوآوری و ارزش‏ها است، گفت: تونس به دین اسلام پایبند است، اما هیچ تبعیضی علیه غیر مسلمان قائل نمی شود. ما دولتی دموکراتیک می خواهیم زیرا انتخابات مهم‌ترین وسیله مقابله با رفتارهای دیکتاتوری است.
نخست وزیر تونس گفت: کشور ما در مرحله انتقالی به سر می برد و تجربه ما اهمیت زیادی برای مرحله آتی دارد، به خصوص موفقیت‏هایی که در این دوره حاصل کرده ایم.

وی افزود: ملت تونس درصدد روی کار آوردن دولتی انسانی، مدنی، دموکراتیک، جدید و حامی حقوق بشر است؛ دولتی مدنی و نه دینی و نه نظامی، و ملت تونس اختیار کامل دارد که افرادی را که نماینده قانونی باشند برگزینند.
العریض به وجود برخی تنش‏ها در کشورش اعتراف کرد و افزود: دولت برای تحکیم صلح داخلی و بهبود حقوق کارگران و بهبود وضعیت اقتصادی مناطق محروم کشور تلاش می کند.
وی که از رهبران جنبش اسلام گرای "النهضه" در تونس است تصریح کرد: تونس با وجود چالش‏هایی که با آن روبه رو است در مسیر درست حرکت می کند. پیش نویس قانون اساسی نیز به زودی تصویب می شود و بر اساس آن از دولتی مدنی برخوردار می شویم و انتخابات پارلمانی نیز تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

جنبش النهضه که بیشترین تعداد کرسی را در پارلمان تونس در اختیار دارد، رهبری ائتلاف سه گانه حاکم بر این کشور را بر عهده دارد.

هیچ نظری موجود نیست: