.

۱۳۹۲ خرداد ۵, یکشنبه

نواحی تحت کنترل حزب‌الله در بیروت هدف پرتاب راکت قرار گرفت

طبق گزارش‌ها این حملات راکتی پنج مجروح بر جای گذاشته است.
یک روز پس از آن‌ که رهبر حزب‌الله لبنان اعلام کرد که گروه او تا «پایان راه» در سوریه باقی می‌ماند، روز یکشنبه، پنجم خردادماه، دو راکت به ناحیه تحت کنترل حزب‌الله لبنان در بیروت برخورد کرد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز راکت اول در حیاط یک محوطه فروش خودرو در نزدیکی خیابانی پر رفت و آمد فرود آمده و راکت دوم نیز چند متر دورتر از آن به آپارتمانی برخورد کرده است. طبق گزارش‌ها این حملات راکتی پنج مجروح بر جای گذاشته است.

به گفته منابع امنیتی لبنان این دو راکت از فراز تپه‌هایی در فاصله ۸ کیلومتری بیروت پرتاب شده‌اند و هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

راکت‌پرانی روز یکشنبه نخستین حمله به مناطق شیعه نشین بیروت از زمان آغاز درگیری‌های دو ساله سوریه است.

این حمله در حالی صورت گرفته است که روز شنبه حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به جنگ با گروه‌های تندروی سنی در سوریه گفت که گروه او تا «پایان راه» در سوریه باقی می‌مانند.

وی با اظهار این که «سقوط سوریه به معنای سقوط فلسطین، کرانه باختری، غزه و بیت‌المقدس» است، تأکید کرد که سوریه برای حزب‌الله لبنان ارزشی حیاتی دارد.

حزب‌الله لبنان که در کنار نیروهای دولتی سوریه حضور دارد، علیه شورشیان آن کشور وارد این جنگ داخلی شده و در روزهای گذشته در نبردهای سنگین شهر قصیر نیز حضور داشته است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، می‌گوید تنها در روز شنبه در اثر حملات نیروهای دولتی «دستکم ۲۷ شورشی و سه شهروند» در قصیر کشته شده‌اند.

شهر قصیر در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد و به گزارش رویترز شورشیان از طریق این شهر مرزی تسلیحات وارد سوریه می‌کنند.

درگیری‌های سوریه لبنان را نیز تحت تأثیر قرار داده است. در همین زمینه اخیرا، در جریان چندین روز درگیری میان موافقان بشار اسد و حامیان شورشیان که در طرابلس، دومین شهر بزرگ لبنان،  رخ داد، ۳۰ تن کشته شدند.

عمده کشورهای عربی، کشورهای غربی و ترکیه از مخالفان اسد، و کشورهایی مانند ایران و روسیه و همچنین گروه‌های شیعه نظیر حزب‌الله لبنان از بشار اسد و دولت علوی او حمایت می‌کنند.

بیش از دو سال از آغاز جنگ داخلی سوریه می‌گذرد و تا کنون بیش از ۸۰ هزار تن در اثر این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: