.

۱۳۹۲ خرداد ۴, شنبه

خطبه های نماز جمعه زاهدان3 خرداد 1392

مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان، به موضوع رد و تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و گفت: آنچه این روزها در کشور مطرح است موضوع رد و تأیید نامزدهای ریاست جمهوری است که توسط شورای نگهبان رد یا تأیید صلاحیت شده اند که بنده نیز به عنوان یک شهروند ایرانی که احساس مسئولیت و وظیفه می کنم مطالبی پیرامون این موضوع عرض می کنم. امام جمعه اهل سنت زاهدان، در خطبه های نماز جمعه (3 خرداد 1392) خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که کشور با انوع بحران‏ها مواجه است، انتظار می رفت در قسمت تأیید و رد صلاحیت‏ها با سعه صدر و دوراندیشی بیشتری برخورد شود. اما اکنون که اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده از سوی شواری نگهبان اعلام شده است، متاسفانه هنوز هم دغدغه هایی در این مورد وجود دارد.
ایشان در ادامه با توجه به رد صلاحیت "هاشمی رفسنجانی" از سوی شورای نگهبان، اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی که از چهره های ملی و انقلابی کشور به شمار رفته و از جمله سیاستمدارانی است که در داخل و خارج از کشور مردم با ایشان آشنا هستند، از سوی اعضای شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: مردم امیدوار بودند که با توجه به اینکه کشور با بحران‏های گوناگونی مواجه است، فردی به میدان بیاید که بتواند بحران‏ها را کاهش داده و مشکلات سیاسی و اقتصادی مردم را حل کند. بنده قبلا نیز این موضوع را یادآوری نمودم که سیاست و اقتصاد با یکدیگر گره خورده اند و رفع مشکلات اقتصادی زمانی ممکن است که تعدیلات سیاسی صورت گیرد.
ایشان خاطرنشان نمود: رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی باعث پریشانی بخش بزرگی از ملت ایران شده است. اگر چه در دوران ریاست جمهوری ایشان نیز انتقاداتی در مورد برخی عملکردها وجود داشت، اما از آنجایی که ایشان انسان هوشمندی است در سال‏های اخیر در ایشان تحول ایجاد شده است. لذا امید این بود که ایشان بتواند بحران‏های کشور را حل کرده و نظام اسلامی را از چالش نجات دهد.
مولانا عبدالحمید در پایان اظهار امیدواری نمود که مسئولین و دست اندرکاران، به ویژه اعضای شورای نگهبان در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

هیچ نظری موجود نیست: