دیده بان حقوق بشر سوریه پنجشنبه ۲۳-۵-۲۰۱۳ اعلام کرده است که در حدود هشت ماه اخیر، بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای حزب الله لبنان در جریان مشارکتشان در جنگ نیروهای دولتی سوریه علیه مخالفان در این کشور، کشته شده اند.
پیش از این منابع نزدیک به حزب الله به
''خبرگراری فرانسه'' گفته بودند که در چند روز اخیر، دستکم ۷۵ نیروی حزب الله در جنگ های اخیر در شهر القصیر واقع در حومه حمص، کشته شده اند.
این منابع گفته اتد که ۵۷ از نیروی حزب الله در جریان درگیری ها کشته شده اند در حالی که ۱۸ نفر در نتیجه شدت جراحات جان خود را از دست داده اند.

هنوز تاریخ دقیقی که نشان دهد حزب الله لبنان چه زمانی دخالت نظامی خود در سوریه را آغاز کرده، مشخص نیست. اما از چند هفته پیش این حزب با مشارکت در درگیری های دایر در منطقه القصیر که یکی از پایگاه های ارتش آزاد سوریه در استان حمص به شمار می آید، و همچنین در منطقه زینبیه، دیگر حضور نظامی خود در سوریه را پنهان نکرد.

در روزهای گذشته، گزارش های رسانه ای از تشییع و خاکسپاری بیش از ۱۰ تن از نیروهای حزب الله در جنوب و شرق لبنان حکایت داشت. یک عنصر این حزب هم در منطقه ضاحیه بیروت و یک عنصر دیگر در منطقه جبیل به خاک سپرده شدند.

دخالت های حزب الله در جنگ سوریه، بحث و جدل های گسترده ای در لبنان ایجاد کرده است. مخالفان لبنانی رژیم سوریه این دخالت حزب الله را عامل کشاندن لبنان به جنگ داخلی سوریه دانسته اند.