.

۱۳۹۲ خرداد ۳, جمعه

دلیل عدم صلاحیت رفسنجانی از زبان امام جمعه مشهد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر پنج شنبه در نشست خبری که به درخواست برخی از خبرنگاران در خصوص احراز صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: حکم حکومتی که برای اراده و رای افراد صادر نمی‌شود که بعضی‌ها توقع دارند مقام معظم بهری حکم حکومتی صادر نماید، این خواسته در حقیقت توقع بی‌جا و زیاده‌خواهی است.
امام جمعه مشهد افزود: وی پیگیری عدم احراز صلاحیت باید از طریق قانون صورت بگیرد و رجوع به مقام معظم رهبری راه حلی درستی نیست.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "قانون اساسی وظیفه احراز و تشخیص احراز صلاحیت‌ها را به عهده شورای نگهبان قرار داده است".
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه احراز صلاحیت‌ها با دستور به شورای نگهبان حل نخواهد شد، بیان کرد: شورای نگهبان طبق قانون عمل می‌کند و این دستوری نیست که با دستور حل شود.
وی افزود: حکم حکومتی که برای اراده و رای افراد صادر نمی‌شود که بعضی‌ها توقع دارند مقام معظم حکم حکومتی صادر نماید، این خواسته در حقیقت توقع بی‌جا و زیاده‌خواهی است.
امام جمعه مشهد همچنین در باره نامه‌نگاری به رهبر برای احراز صلاحیت برخی از نامزدها، تاکید کرد: حداکثر دستوری که مقام معظم رهبری در خصوص احراز صلاحیت‌ها می‌توانند صادر نمایند دستور تجدید نظر به شورای نگهبان است.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: مقام معظم رهبری در مدیریت کشور دخالت نمی‌کنند مگر اینکه اساس انقلاب اسلامی در خطر و یا انحراف باشد، کشور طبق قانون در حال مدیریت شدن است و این گونه درخواست‌ها از مقام معظم رهبری زیاده‌خواهی به شمار می‌آید.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود درباره عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی به خاطر مسایل اخلاقی و سیاسی نبوده است بلکه به خاطر عدم توانایی جسمی وی بوده است.
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه عدم توانایی جسمی آقای هاشمی به استناد سخنان وی بوده است، یادآور شد: آقای هاشمی در ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشتند به خدمت مقام مظم رهبری می‌گویند با توجه به مشکلات و توانایی جسمی در دست گرفتن ریاست جمهوری را خلاف شرع می‌دانم.
آقای هاشمی به عدم توانایی جسمی اقرار کرده بودند
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: توانمندی جسمی نامزدهای ریاست جمهوری نیز باید توسط شورای نگهبان احراز شود، در موضوع آقای هاشمی نیز وی خود به عدم توانایی جسمی اقرار کرده‌اند.
امام جمعه مشهد جامعه ایران را یک جامعه مذهبی و ولایت‌مدار دانست و در ادامه خاطر نشان کرد: ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی طی ۳۴ سال نشان دادند که با وجود همه مشکلات معیشتی حضور حماسه‌ای داشته‌اند.
استاد سطوح عالی حوزه علیمه خراسان گفت: برای مردم ما ارزش‌های انقلاب اسلامی بسیار مهمتر از وضع معیشتی است و مردم به خاطر مطلوب‌تر شدن وضع معیشتی دست از انقلاب اسلامی برنخواهند داشت.
آیت‌الله علم‌الهدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره سیاست تنش‌زدایی اصلاحات، گفت: به خاطر اتخاذ سیاست تنش‌زدایی در دوران اصلاحات ایران در عرصه پیشرفت‌های علمی و فناوری دچار یک ایستایی و رکود گردید.
وی ادامه داد: اما اتخاذ روحیه مقاومت در برابر استکبار جهانی باعث خروج از بن بست علمی گردید و بلکه باعث توسعه دانش بنیان نیز شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: یکی از تفاوت‌های اصلی گفتمان سازش در برابر گفتمان مقاومت، همین توسعه علمی و دانش بنیان بوده است.
آیت‌الله علم‌الهدی مدیریت گفتمان مقاومت را مهمتر از خود گفتمان مقاومت دانست و افزود: گفتمان مقاومت در غالب منطقی و استدلال به خوبی توانست سلاح ایران‌هراسی را از دشمن گرفته و او را خلع سلاح نماید.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: سر تسلیم فرود آوردن در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی به هیچ وجه مشکلات را حل نکرده بلکه مشکلات را افزایش خواهد داد.
رئیس جمهور از روی توهم زدگی از جریان انحرافی حمایت می کند
وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه در انتخابات پیش رو همه سلایق حضور ندارند، گفت: این اظهارات کاملا دروغ است و در کشور دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی داریم که از این دو جریان کاندیداهایی حضور دارند پس همه سلایق در انتخابات پیش رو کاندیدا دارند.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: اما اینکه بیان شده جریانی به نام جریان انحرافی کاندیدا ندارند باید گفت این جریانی نیست بلکه حتی سلیقه هم نیست که بخواهیم برای آن ارزش قائل شویم آقای رئیس‌جمهور هم از روی توهم‌زدگی از آن حمایت می‌کند.
آیت الله علم الهدی خطاب به کاندیداها یادآور شد: کاندیداها در تبلیغات خود در صدد اثبات باشند و در جهت نفی و سلب دیگران نباشند یعنی وقتی قصد تبلیغ دارند خود را ارائه داده و کسی را سلب یا نفی نکنند.
وی بیان کرد: کاندیداها اسراف نکرده و هزینه‌های کلان مصرف نکنند چرا که مردم ما مردمی بیدار و بصیر هستند و تشخیص می‌دهند؛ مردم ما مردمی رشید و متدین هستند که پای این انقلاب ایستاده‌اند و برای ارزش‌های این انقلاب ارزش و اهمیت قائل هستند.

هیچ نظری موجود نیست: