تنش میان نظام سوریه و مخالفان، سیر متفاوتی به خود گرفته است. اکنون بخشی از تنش به شبکه اینترنت و شبکه های اجتماعی منتقل شده است. برخی از صفحه ای وابسته به اپوزیسیون سوریه که در تشکیل افکار عمومی این کشور نقش داشت، در شبکه ''فیس بوک'' که یکی از مهمترین پایگاه های کنونی پیام رسانی و طرح نقطه نظرها است، بسته شده است.
صفحه ''فراس طلاس'' از شخصیت های اپوزیسیون سوریه در شبکه ''فیس بوک'' که از سوی هزاران تن از سوری های مقیم خارج و داخل این کشور پی گیری می شد، به دلیل شکایت های وارده علیه آن، توسط مدیریت فیس بوک بسته شد. این صفحه به یکی از جایگاه های بحث میان مخالفان نظام سوریه و هواداران آن تبدیل شده بود و مشاهده کنندگانی در سطح بین المللی داشت.

فعالان در شبکه های اجتماعی، از بسته شدن صفحه ''آکاد الجبل'' که یکی از مهمترین مستند کنندگان انقلاب سوریه است، نیز شگفت زده شده اند. این صفحه از سوی همه طرف ها پی گیری می شد و نظرات را بدون جهت گیری منتقل می کرد.

مدیریت فیس بوک همچنین صفحه ''همه ما حمزه الخطیب'' هستیم را که ۶۰۰ هزار عضو داشت، بسته است.

طلاس در گفت و گو با ''العربیه.نت'' گفته است: ''مدیریت فیس بوک با ما همکاری نمی کند. گویا یک همدستی وجود دارد.''

او افزود: ''اما فیس بوک ابزاری برای انتقال حقیقت و تماس به شمار می آید اما خود حقیقت نیست، اگر پیام رسان تغییر کرد، حقیت تغییر نمی کند. ما همواره می توانیم پیام رسان را تغییر دهیم.''
 
شکایت هایی از ایران، روسیه، عراق و اروپا
 
آکاد الجبل نیز به ''العربیه.نت'' گفته است: ''معتقدم اکنون همدستی و توطئه جهان علیه مردم سوریه روشن شده است. فیس بوک یکی از مهمترین روزنه های اظهار نظر به شمار می آید. اما آن ها خواستند مردم سوریه را از این پایگاه محروم کنند. با همه راه ها پی گیری خود را ادامه خواهیم داد. دریافتم که شکایت ها و راپورت ها از چند کشور از جمله روسیه، ایران، عراق و برخی کشورهای اروپایی به فیس بوک رسیده است.''
کمپینی در فیس بوک با عنوان مخالفت با بسته شدن صفحات در فیس بوک به ویژه صفحات وابسته به اپوزیسیون آغاز شده است، این صفحات همچنین خواستار ایجاز جایگزینی برای ''فیس بوک'' برای پیام رسانی شده است.