به دنبال ادعای حزب الله لبنان و نیروهای اسد مبنی بر بازپس گیری بخش هایی از شهر القصیر، فعالان سوری روز یکشنبه 26-5-2013 با ارسال یک ویدیوی تصویری از مرکز شهر القصیر و فرودگاه ضبعه در اطراف آن، به  شبکه تلویزیونی العربیه، نشان دادند که القصیر هنوز تحت کنترل کامل ارتش آزاد سوریه قرار دارد.
رسانه های دولتی سوریه روز جمعه اعلام کرده بودند که نیروهای اسد و حزب الله لبنان توانستند، شهر القصیر را از مخالفان سوری بازپس گیرند، اما ارتش آزاد سوریه بلافاصله با ارسال تصاویری ویدیویی شایعات نیروهای دولتی سوریه را تکذیب کرد.

در همین حال کمیته هماهنگی انقلاب سوریه از درگیری سنگین میان نیروهای اسد و حزب الله از یک طرف و ارتش آزاد سوری از طرفی دیگر خبر داده است.

براساس این گزارش نیروهای حزب الله لبنان با نیروهای اسد تلاش کردند که وارد شهر القصیر شوند اما تاکنون موفق نشدند.

همزمان با درگیری سنگین در مناطق مختلف حمص و شهر القصیر نیروهای اسد، روستاهای حمیدیه، عرجون و ضبعه را با آتش شدید توپخانه   وگلوله تانک، هدف قرار دادند.

همچنین این مناطق در 24 ساعت گذشته در معرض حملات جنگنده های اسد و موشک های زمین به زمین قرار گرفته است.

حدود یک هفته است که نیروهای حزب الله لبنان و ارتش اسد تلاش می کنند که وارد شهر القصیر شوند آما با مقاومت سرسختانه ارتش آزاد تاکنون نتوانستند شهر القصیر را تصرف کنند.

روز گدشته یکی از عناصر حزب الله لبنان در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز از تلفات سنگین این حزب و همچنین مقاومت سرسختانه ارتش آزاد سوریه خبر داده بود.