.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

اعلام نگرانی مخالفان سوری از دخالت حزب الله در بحران سوریه

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان

 مخالفان سوری نسبت به تهدیدات حزب الله لبنان و اعلام طرفداری دبیر کل حزب الله از رژیم بشار اسد ابراز نگرانی کردند. سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان از دخالت مستقیم این گروه و نیز ایران درحمایت از رژیم سوریه در بحران این کشور هشدار داده است.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، مخالفان سوری از اظهارات حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در روزهای گذشته نسبت به احتمال دخالت مستقیم این گروه و  ایران در سوریه ابراز نگرانی کردند.
یک عضو نزدیک به ائتلاف سوریه همچنین اظهار کرد که سوری ها و لبنانی ها امیدوار هستند؛ حزب الله به بحران در حمص و دمشق پایان دهد و متوجه وخامت اوضاع در منطقه باشد.
مخالفان بشار اسد با انتشار نامه ای همچنین اعلام کردند که به نظر می رسد حزب الله متوجه وخامت اوضاع در منطقه نبوده و نیز حاضر به پذیرش دخالت در اوضاع سوریه نیست.
"روز سه شنبه حسن نصر الله، دبير کل حزب الله لبنان در سخنانی که از تلویزیون « المنار» پخش شد، اعلام کرد که حکومت سوریه دوستانی واقعی در منطقه و جهان دارد که نخواهند گذاشت اين کشور به دست آمريکا، اسراييل يا تکفيری‌ها بيفتد.
وی همچنین به روشنی از حمایت حزب الله لبنان از رژیم بشار اسد، از احتمال دخالت ایران و حزب الله در اوضاع سوریه سخن گفت.
از سویی، دبیر کل حزب الله لبنان، با رد وجود نیروهای نظامی ایران در سوریه، تاکید کرده است که برای کمک به ارتش سوريه هرچه لازم است و می تواند ، انجام خواهد داد.
هفته گذشته نیز معاذ خطیب، رهبر ائتلاف ملی سوریه، با انتشار نامه‌ای سرگشاده از حسن نصر الله خواست تا برای جلوگیری از وقوع جنگ طایفه ای، نیروهای خود را از سوریه خارج کند.
وی با اشاره به اینکه دخالت حزب الله در سوریه مسائل را پیچیده تر از پیش کرده است، از حسن نصرالله، درخواست کرد تا از موقعیت سیاسی و اجتماعی خود برای ایفای نقشی مثبت استفاده کند..
همچنین بنیامین بن الیعزر، وزیر دفاع پیشین اسرائیل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس این کشور، مدعی است سلاح‌های شیمیایی سوریه آرام‌آرام «در حال انتقال به دست حزب‌الله لبنان است.».

هیچ نظری موجود نیست: