.

۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

دانشجویان شرکت‌کننده در نماز جماعت دانشگاه: ۵ از هزار

از ۲۰ هزار دانشجوي دانشگاه اروميه تنها ۱۰۰ نفر از دانشجويان در نمازهاي جماعت اين دانشگاه شركت مي كنند.
به گزارش ندای ارومیــــه، حجت الاسلام سيد مهدي قريشي طي سخناني از وضعيت بد حجابي در دانشگاه اروميه انتقاد كرد و گفت: با توجه به اينكه جامعه ما برگرفته از الگوهاي ناب اسلامي است، اما متاسفانه ما شاهد وضعيت بد حجاب در سطح جامعه، دانشگاه و مراكز آموزش عالي هستيم.
وي در ادامه با انتقاد از رفتارهاي دوگانه مسئولان دانشگاهي در برخورد با اين وضعيت،‌ گفت: در همايشي كه هفته گذشته با عنوان «كنگره بين المللي حسام الدين چلبي اروموي» در دانشگاه اروميه برگزار شد، فردي مورد تجليل قرار مي گيرد كه پوشش و حجاب مناسب و درخور شان يك جامعه اسلامي را نداشت.
قائم مقام نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه اروميه در ادامه از عدم حضور استادان و مسئولان دانشگاهي در نمازهاي جماعت اين دانشگاه انتقاد كرد و افزود: استادان دانشگاهي به عنوان الگوي دانشجويان بايد در صف اول نمازهاي يوميه دانشگاهي حضور يابند.
قريشي ادامه داد: حضور پر شور دانشجويان در صفوف نماز جماعت مستلزم توجه بيش از پيش مسئولان به اين فريضه الهي است.
لازم به ذكر است، از ۲۰ هزار دانشجوي دانشگاه اروميه تنها ۱۰۰ نفر از دانشجويان در نمازهاي جماعت اين دانشگاه شركت مي كنند، اين در حالي است كه با افتتاح مسجد دانشگاه اروميه هيچ نماز جماعتي در دانشكده ها به صورت مستقل برپا نمي شود.

هیچ نظری موجود نیست: