.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۶, جمعه

نخست وزیر بریتانیا وجود شواهد در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را جدی خواند

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نسبت به افزایش شواهد در مورد کاربرد سلاح های شیمیایی از سوی رژیم سوریه اظهار نگرانی کرد. وی همچنین وجود این شواهد را بسیار جدی خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا امروز، جمعه در گفت و گو با بی بی سی با اعلام این موضوع که شواهد و مدارکی مبنی بر افزایش استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه پیدا شده، این موضوع را بسیار جدی خواند و از جامعه بین الملل خواست تا هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند.
وی همچنین با بیان اینکه این امر جنایت جنگی محسوب می شود در ادامه گفت: « هرچند مدارک در این زمینه محدود است اما تعداد شواهد دال بر استفاده رژیم سوریه از سلاح شیمیایی افزایش یافته است.»
کامرون تاکید کرد که شواهد موجود محدود اما متقاعد کننده است و نشان می دهد که رژیم سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان خود استفاده کرده است.
نخست وزیر بریتانیا به سخنان سال گذشته باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه به کارگیری جنگ افزارهای شیمیایی توسط دولت سوریه گذشتن از خط قرمز است، اشاره کرد و گفت که این اقدام سوریه سبب برخورد جامعه بین الملل خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد که می توان با افزایش فشار بر رژیم سوریه و همکاری با مخالفان آن، به راه حلی نهایی برای خروج این کشور از بحران دست یافت.
کاخ سفید، دیروز، پنجشنبه اعلام کرد که سازمان‌های اطلاعاتی‌ آمریکا از احتمال استفاده دولت سوریه از سلاح ها شیمیایی علیه مخالفان این کشور به طور محدود خبر داده اند.
چاک هیگل، وزیر دفاع ایالات متحده خبر داده بود که سازمان های اطلاعاتی این کشور بر این باورند که ارتش سوریه به احتمال زیاد در ابعاد کوچک از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.
جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم در روزهای گذشته از دو حمله شیمیایی توسط سوریه خبر داده بود.
همچنین بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز از دولت سوریه خواسته است تا در اسرع وقت به بازرسان سازمان ملل برای سفر به سوریه و بررسی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور اجازه دهد.
بحران در سوریه از ماه مارس گذشته وارد سومین سال خود شده و در ماه های گذشته شدت گرفته است.
بشار اسد همواره مخالفان خود را ترویست خوانده و کشورهای غربی را متهم به حمایت از آنان کرده است.
چندی پیش فرانسه و بریتانیا از اتحادیه اروپا خواستند تا نسبت به تحریم سلاح در سوریه تجدیدنظر کند تا امکان رساندن سلاح به شورشیان این کشور وجود داشته باشد.
 

هیچ نظری موجود نیست: