.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

سوریه؛ اعمال فشار رژیم تهران و انشعاب در حزب الله

رهبر سابق حزب‌الله لبنان: رژیم ایران با اعمال فشار، شبه‌نظامیان حزب‌الله را به سوریه می‌فرستد
به گزارش رادیو فرانسه، رهبر پیشین حزب‌الله لبنان، با اشاره به اعمال نفوذ رژیم ایران در این گروه شبه‌نظامی، از ایجاد دو دستگی و انشقاق در این حزب نظامی-سیاسی در پی دخالت حزب‌الله لبنان در درگیری‌های سوریه خبر داد.
"صبحی الطفیلی"- رهبر سابق حزب‌الله لبنان گفت: «ایران با اعمال فشار بر حزب‌الله لبنان، باعث اعزام شبه نظامیان این گروه و درگیر شدن در جنگ داخلی سوریه برای حمایت از بشار اسد شده است.»
دبیر کل سابق حزب‌الله لبنان، همچنین عنوان کرد که ١٣٨ شبه نظامی عضو حزب‌الله لبنان، تاکنون در سوریه کشته شده‌اند که به این رقم باید تعداد زیادی زخمی نیز اضافه کرد.
اظهارات این مقام عالی‌رتبه سابق حزب‌الله لبنان، در حالی است که روز ٢٣ مارس، برخی از روحانیون سنی مذهب این کشور برای دفاع از هم‌کیشان خود در سوریه و مقاومت در برابر حزب‌الله لبنان اعلام جهاد کرده‌اند.
در همین راستا ارتش آزاد سوریه، روز گذشته بر ادعای خود مبنی بر حضور سپاه پاسداران در خاک این کشور تأکید کرد.
ارتش آزاد سوریه، طی بیانیه خود عنوان کرده است که نیروهای نظامی ایران و حزب الله لبنان برای کمک به نیروهای دولت سوریه، در جبهه "القصیر" رو درروی ارتش آزاد قرار گرفته اند.
سرلشکر "فاتح حسون"- فرمانده عملیاتی "منطقه القصیر"، با تأکید بر کمک ایران  و حزب الله به ارتش بشار اسد گفت: «ارتش آزاد سوریه به وسیله دستگاه‌های بی‌سیم توانست صدای مکالمه برخی عناصر سپاه پاسداران ایران را که به زبان فارسی صحبت می کردند ضبط کند».
پیش از این نیز، ارتش آزاد سوریه با به گروگان گرفتن برخی از شهروندان ایرانی مدعی شده بود که این افراد اعضای سپاه پاسداران بوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: