.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

گزارشی درباره جنایت های سال گذشته در برمه

دیده بان حقوق بشر : مقامات برمه در قتل عام مسلمانان این کشور دست داشته اند

 العربیه: دیده بان حقوق بشر روز دوشنبه 22-4-2013 مقامات میانمار "برمه" را متهم کرد که در خشونت‌های فرقه‌ای علیه مسلمانان " روهینجا" دست داشته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای گفته است مقامات برمه در در پاکسازی قومی مسلمانان روهینجا در سال گذشته کمک کرده اند.

دیده بان حقوق بشر افزود که نیروهای امنیتی برمه مسلمانان " روهینجا" خلع سلاح کرده و در مقابل قتل عام کودکان ، زنان و مردان مسلمانان در اکتبر سال 2012 توسط بودائیان ، تنها نظاره گر ایستاده بودند.

با این حال در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است که نیروهای امنیتی برمه در چند مورد برای جلوگیری از خشونت ها دخالت کرده اند اما در بیشتر مواقع ، موضع بی طرفانه یا حمایت کننده علیه مسلمانان داشته اند .

در حدود یک میلیون روهینجایی در میانمار (برمه) زندگی می کنند ، آنها علیرغم اینکه چندین دهه است در خاک این کشور سکونت دارند اما دولت از ارائه حق شهروندی به آنها سر باز می ‌زند.

فیل روبرتسون، معاون مدیر بخش آسیایی دیده بان حقوق بشر اعلام کرد عدم وجود گزارش های دقیق از جنایت های صورت گرفته در برمه برخی مقامات این کشور را به اعمال جنایت ها علیه مسلمانان " روهینجا" تشویق کرد.

هیچ نظری موجود نیست: