.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

ایران استفاده از سلاحهای شیمیائی را خط قرمز بشمار آورد

علی‌اكبر صالحی، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران

 علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، امروز گفت استفاده از سلاحهای شیمیائی توسط هر که باشد خط قرمزی برای ایران به شمار می آید. او افزود که کشورش "نه تنها با هرگونه استفاده از سلاح های تخریبی گسترده که با ساختن و انبار کردن آنها نیز مخالف است."

 بدین ترتیب موضع ایران به گونه ای به موضع باراک اوباما نزدیک می شود که در ماه اوت گذشته، به همتای سوری خود هشدار داده بود که استفاده از سلاح های شیمیائی و بیولوژیکی علیه شورشیان خط قرمزی است که نباید از آن عبور کرد.
گفتنی است که طی هفته های اخیر دولت وlمجاهدین سوریه یکدیگر را متهم به استفاده از سلاح های شیمیائی نمودند و هفته گذشته مقامات آمریکائی خبر دادند که بنا به اطلاعات رسیده، البته اطلاعاتی کما بیش دقیق، به دست آنها، سلاحهای شیمیائی، از جمله گاز "سارن" در سوریه به کار گرفته شده است.
علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، همچنین در این پیوند از سازمان ملل متحد خواست در مورد اتهامات دولت دمشق به اپوزیسیون این کشور تحقیقات لازم را به عمل آورد و گناهکار را بیابد.
گفتنی است که هیأتی از سازمان ملل متحد در اواسط ماه مارس برای تحقیق درمورد استفاده احتمالی از این سلاحها تشکیل شده اما دمشق به این بازرسان که در قبرس متمرکز شده اند و آماده رفتن به سوریه طی 24 تا 48 ساعت هستند، اجازه ورود به این کشور را نمی دهد.

هیچ نظری موجود نیست: