.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

طعنه‌های آشکار مشایی به آیت‌الله خامنه‌ای: «ولایت» را از احمدی‌نژاد فهمیدم

 اسفندیار رحیم مشایی با بیان این که مردم در انتخابات دوست ندارند که یک نفر به آنها دائم توصیه کند، درباره نظر خود نسبت به «ولایت فقیه» گفت: «من ولایت را از احمدی‌نژاد فهمیدم.»

 اسفندیار رحیم مشایی، نامزد احتمالی دولت در انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران، امروز در گفت وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران به برخی از اتهامات علیه خود پاسخ داده است.
وی در پاسخ به این که چرا به او می گویند «لیدر جریان انحرافی» گفته است: «فرض کنید من راجع به یک چیزی و یا یک موضوعی موضعی داشته باشم و اگر فرد دیگری در چنین حوزه‌ و موضعی نباشد، آیا من باید به او بگویم منحرف؟ آیا این خوب است؟ ما از چه چیزی منحرف شدیم.»
مشایی ادامه داد: «من تا به حالا هر چه فکر کردم متوجه نشدم که از چه چیزی منحرف شدم. انحراف یک مساله کلی است. هر چیزی نسبت به چیز دیگری منحرف است. باید بگویند ما از چه چیزی منحرف شدیم.»
مشایی با اشاره به طرفداران  خامنه ای گفت: «همه رسانه‌ها در طول این سال‌ها در اختیار آنها بوده، از رادیو و تلویزیون گرفته تا رسانه‌های دیگر. روزنامه‌ها نیز که بارها بارها بارها نوشتند، اتهاماتی به ما زده شد، و مردم نیز شنیدند، پس چرا اکنون اینقدر نگرانند، مگر برای مردم اطلاع‌رسانی نکردند، برای مردم تبیین نکردند که ما منحرف هستیم و مردم متوجه نشدند که ما منحرف هستیم پس چر اینقدر نگران هستند؟ »
وی درباره اتهام رابطه داشتن با رمال ها و جن گیرها، گفت: «بنده یک مهندس الکترونیک هستم و کار یک مهندس الکترونیک با رمال و جن‌گیر جور در نمی‌آید. ما اهل محاسبه و حساب و کتاب هستیم و می‌گوییم دو بعلاوه دو می‌شود چهار و جن نمی‌تواند آن را پنج کند.»
مشایی درباره نظرش نسبت به «ولایت فقیه» نیز گفت: «من ولایت را از احمدی‌نژاد در عمل فهمیدم.»
وی اضافه کرد: «آیا این‌که یک نفر اموالش پر از کالاهای متحکر شده است و بیاید دم از ولایت فقیه بزند درست است؟ ببینید وقتی آقای احمدی‌نژاد می‌آید و در مورد ولایت فقیه صحبت می‌کند، ادبیاتش چگونه است. در نقطه مقابل نیز یک نفر وقتی می‌خواهد ولایت فقیه را مطرح کند می‌آید و می‌گوید ولایت فقیه همان کسی است که می‌تواند زن آدم را به صورت غیابی طلاق دهد.»
مشایی در حالی که احتمال دارد صلاحیتش، در صورت نامزدی در انتخابات، از سوی شورای نگهبان پذیرفته نشود، گفت که شورای نگهبان «باید به قانون عمل کند و ملاک قانون است.»
وی در پایان گفت وگو نیز تلویحا  خامنه ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: «من فکر نمی‌کنم که مردم دوست داشته باشند که یک نفر به آنها دائم توصیه کند و به مردم خط بدهد. مردم خود خط‌ها را خوب می‌فهمند.»

هیچ نظری موجود نیست: