.

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

نظامیان حکومتی با شهروندان و کاسبکاران در مناطق مرزی کُردستان درگیر شدند


نظامیان حکومتی با شهروندان و کاسبکاران در مناطق مرزی کُردستان درگیر شدند
آژانس کُردپا: نیروهای نظامی وابسته به حکومت اسلامی ایران در مناطق مرزی استان کُردستان و کرمانشاه با یورش به منازل مسکونی و بازارچه‌ی مرزی، اقدام به ضبط اموال منقول شهروندان کُرد نمودند.
مأموران انتظامی حکومتی در پاسگاه نظامی روستای "دزلی" از توابع شهرستان سروآباد با یورش به منازل مسکونی شهروندان اقدام به ضبط و مصادره‌ی چندین دستگاه گیرنده‌ی ماهواره و موتور سیکلت کردند.

حادثه‌ی روز پنج‌شنبه‌ی روستای دزلی، موجب درگیری و نزاع نیروهای نظامی با شهروندان معترض شده بود.

یکی از ساکنین این روستا به خبرنگار کُردپا گفت: رئیس پاسگاه دزلی طی ماه‌های اخیر، شهروندان را جهت اخذ رشوه تحت فشار قرار داده و این امر موجب اعتراض عمومی روستائیان شده است.

افراد زیرنظر این مأمور حکومتی چند روز قبل تعدادی از موتور سیکلت‌های روستای درکی را نیز ضبط و مصادره کردند.
12107.jpg همچنین از بخش "نوسود" در استان کرمانشاه گزارش رسیده که کولبران و کاسبکاران این شهر، درپی یورش مأموران سپاه پاسداران به بازارچه‌ی مرزی، با آنان درگیر شدند.

روز بیست و نهم فروردین‌ماه نیروهای سپاه پاسداران نوسود با یورش به بازارچه‌ی مرزی این شهر اقدام به اذیت و آزار کولبران و کاسبکاران کُرد کردند.

یک شاهد عینی به آژانس خبررسانی کُردپا گفت: سپاه پاسداران در واکنش به اعتراض جمعی کاسبکاران، بازارچه‌ی مرزی نوسود را تعطیل و منع آمد و شد اعلام کردند.

از دیگر سو نیروهای نظامی مستقر در گردان نوسود با مراجعه به منزل مسکونی یک شهروند کُرد در روستای "تشار" به نام "نظیف احمدی"، کالا و اجناس وی به ارزش ١٠٠ میلیون تومان را ضبط و مصادره کردند.

هیچ نظری موجود نیست: