.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

بیانیه سیصد شخصیت اسلام گرا در مورد مخالفت با نفوذ ایران در مصر

سنی نیوز: سیصد نفر از شخصیت های مشهور و اسلام گرای مصری با صدور بیانیه ای تلاش ایران برای نفوذ به مصر و نشر تشیع و فکر صفوی در این کشور را محکوم کرده و در این مورد به جهان اسلام هشدار دادند.
به گزارش مفکرة الاسلام، در یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ که در دانشگاه ازهر مصر برگزار شد، شخصیتها و متفکرین اسلام گرای مصری و بسیاری از مسئولین و اساتید سابق و کنونی دانشگاه ازهر، هرگونه تسامح و کوتاهی درباره نفوذ فکر صفوی و رافضی در مصر و دیگر دول اسلامی را محکوم کردند.
متن بیانیه این همایش به این شرح است:
الحمد لله، والصلاة والسلام على رسول الله، وعلى آله وصحبه وسلم و بعد:
به دلیل دلسوزی و علاقه ای که به وطنمان داریم، و با توجه به اینکه سلامت و امنیت این وطن جز با توجه به سلامت عقیده فرزندان این مرز و بوم میسر نخواهد شد، علماء و شخصیتهای سیاسی و دینی و رسانه ای مصر گردهمایی بزرگی تشکیل دادند تا در مورد تحولات سیاست خارجی مصر در مورد حرکت ایرانی-شیعی که تحت عناوین توریستی و اقتصادی اصول و اساسیات جامعه مصر را تهدید می کند بحث و موضع گیری شود.
در این گردهمایی بحث و مناقشه کامل و مفصلی در مورد ابعاد و خطرات عقیدتی، بنیادی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحولات سیاسی مصر و حمایت مسئولین از نفوذ شیعیان به مصر انجام شد، و برای چگونگی مقابله با این فتنه با هدف دفاع از عقیده و وحدت کلمه جامعه مصر تبادل نظر گردید.
بر همین اساس حضار این گردهمایی، نقش دانشگاه ازهر در رسم خطوط قرمزی که در هنگام دیدار رئیس جمهور حکومت ایران از مصر ترسیم شد و دفاع مسئولین آن از اصول عقیدتی اهل سنت و تمسک به آن به دلیل مخالفت فکر شیعه با اصول اهل سنت و انحراف آن از مفاهیم آشکار قرآن و سنت و اجماع و آنچه این دانشگاه در مورد یاری اهل سنت در سوریه و اهواز و بلوچستان و همچنین در جزایر سه گانه مورد اختلاف بین ایران و امارات بیان داشت را می ستایند و با توجه به این موضع گیری بر نکات زیر تاکید می کنند:
اولا: مردم مصر کینه نژادپرستانه فکر شیعی را نسبت به مصر و مردم آن فراموش نمی کنند، آنجا که در معتبرترین کتابهایشان آورده اند: "(مصر) بدترین سرزمین است، و آب و محصولات و غذای آن انسان را دیوث و بی غیرت می سازد، و آب رودخانه نیلشان قلبها را می میراند، و مردم مصر بر زبان داود علیه السلام لعن شده اند"!
ثانیا: مردم مصر کاملا به نقشه ها و رویاهای امپراطوری ایران واقف هستند، و چرب زبانی های پر از تقیه ایران فریبشان نداده است، و همچنین تحت تاثیر توجیهات و عذرتراشی های بعضی از وزرا برای باز کردن دروازه های کشورشان به روی نفوذ و تخریب ایرانی تحت عنوان توریسم و اقتصاد قرار نگرفته اند. به همین دلیل امضا کنندگان هشدار می دهند که انتخاب منطقه صعید مصر به عنوان منطقه سیاحتی برای ایرانیان تنها برای دوری از انظار و جلب توجه کمتر یا به دلیل ضعف عکس العمل ها نبوده، بلکه به دلیل اهداف خبیث حکومت ایران برای فتنه گری و نشر تشیع در مصر انتخاب شده است.
ثالثا: مردم مصر اجازه نخواهند داد این تحولات و تغییرات خطرناک صورت گیرد، زیرا این اتفاقات تهدیدی برای اصول و مصالح این کشور و همچنین امنیت اجتماعی و قومی است، و تکرار تجربه ای تاریخی است که در آن مصر از دولتی سنی مذهب تبدیل به دولت شیعی فاطمی شد، و ملت مصر در آن دوران انواع ظلم ها و استبداد را چشیدند.
رابعا: ما حدود ارتباط و تبادل منافع ایران و آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را درک می کنیم. چرا که این دو طرف برای تقسیم و توزیع کشورهای منطقه به نفع دو پروژه ایرانی - شیعی و صهیونیستی - آمریکایی مشغول مذاکره و همکاری هستند، و تاکید می کنیم که مواجهه با این دو حرکت مخرب در منطقه حرکتی یگانه است که نباید تفکیک شود، و اگر قبلا به پروژه صهیونیستی - آمریکایی اجازه نفوذ به مصر داده شد، نباید به این بهانه به پروژه شیعی - ایرانی نیز فرصت نفوذ و تخریب داد.
خامسا: به تمام مردم مصر توصیه می کنیم در مقابل نفوذ و فتنه گری شیعه در مصر بایستند، و از تمام روش های مشروع و قانونی برای مخالفت با سیاست خارجی فعلی مصر در قبال ایران استفاده کنند. همچنین توصیه می کنیم به کمک برادران مجاهدمان در عراق و افغانستان که در مقابل هم پیمانان آمریکایی-صهیونیستی-ایرانی ایستاده اند بشتابند، و از مردم سوریه که با ظالمانه ترین جرمها مواجه هستند حمایت کنند. همه می دانند که رهبران حکومت ایران همدست اسد و نظامش هستند و به صورت مادی و لجستیکی به کمک این رژیم شتافته اند، و حتی سوریه را یکی از استان های ایران می دانند! همچنین آنچه در فلسطین و لبنان، در قلب معرکه اتفاق می افتد نیز جالب توجه است. چرا که جنگ و معرکه در همه این کشورها یکی است، هر چند که رسانه ها و سازمان های وابسته به ایران و شیعه تلاش کنند حقایق را تغییر دهند. کسانی که از دو نظام دیکتاتوری بشار و مالکی دفاع می کنند، ایران و آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.
و در آخر، تاکید می کنیم که نمی خواهیم فریادهای اعتراض ما خطاب به مردم مصر و مسئولین مورد سوءاستفاده در درگیری های سیاسی داخلی قرار گیرد، و آنچه برایمان حائز اهمیت است عقیده مسلمانان این کشور، استقرار اجتماعی و امنیت قومی است.
از الله می خواهیم که مصر را از شر هر بدخواهی حفظ کند، چرا که او قادر به آن است.
وصلى اللهم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه وسلم.   

هیچ نظری موجود نیست: