بر اساس این گزارش یک منبع مطلع پزشکی در گردان امداد رسانی این لشکر به العربیه گفت که در این درگیری ها بیش از 250 تن از افراد این گردان نیز زخمی شده اند.
طبق این گزارش لشکر 17 امداد رسانی ارتش دولتی سوریه، از فرماندهی مرکزی نیروهای رژیم اسد خواسته است تا برای مداخله فوری در 24 ساعت آینده وارد عمل شوند ، در غیر این صورت این گردان با خطر فروپاشی کامل روبرو خواهد شد.
در پیام صوتی ارسالی از لشکر امداد رسانی که نسخه ای از آن در اختیار العربیه گذاشته شده، فرمانده لشکر به مرکز فرماندهی نیروهای مسلح گفته است:" ما بدون آب، غذا و برق هستیم، و در صورت نرسیدن کمک های اولیه پزشکی زخمی ها با مرگ حتمی روبرو خواهند شد".
لشکر 17 ارتش سوریه از مهمترین لشکرهای زرهی ارتش این کشور به شمار می رود . مقر اصلی آن در دو کیلومتری شهر "الرقه" در شرق سوریه واقع است .این گردان اکنون از چهار سوی در محاصره نیروهای ارتش آزاد سوریه قرار گرفته است.
به گزارش العربیه به نقل ار منابع ارتش آزاد سوریه تمامی راه های امداد رسانی به این لشکر بسته شده و نیروهای اسد برای رساندن مواد غذایی تنها با استفاده از هلیکوپتر و چتر نجات می توانند به افراد این لشکر کمک کنند.
این در حالی است که روز گذشته ارتش آزاد سوریه پایگاه 49 نیروی هوایی ارتش اسد در شهر درعا را نیز به تصرف خود در آورد.