.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

محاصره ساختمان های دولتی در پایتخت لیبی

در لیبی، مردان مسلحی که خواهان برکناری مقامات رژیم معزول معمر قذافی هستند، روز سه شنبه وزارت دادگستری را محاصره کردند و بر حرکتی که در وزارت امور خارجه آغاز شد شدت بخشیدند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک سخنگو در طرابلس گفت چندین مرد سوار بر خودروهای مجهز به توپ های ضد هوایی و مسلسل ساختمان را محاصره کردند و از وزیر و کارمندان خواستند بیرون بروند و وزارتخانه را ببندند.
ده ها مرد مسلح با درخواست مشابه از روز یکشنبه وزارت امور خارجه را در محاصره گرفته اند و کارهای آن را فلج کرده اند. به وزارت کشور و ایستگاه تلویزیون ملی نیز حمله شده است.
روز دوشنبه،  افسران خشمگین پلیس درحالی که تیراندازی هوایی می کردند به وزارت کشور هجوم بردند و خواهان افزایش حقوق شدند.
علی زیدان نخست وزیر لیبی محاصره وزارت امور خارجه و حملات دیگر را محکوم کرده است.
زیدان روز یکشنبه از مردم درخواست کرد از دولت در برابر گروه های مسلح حمایت کنند. او آنها را متهم کرد که می خواهد کشور را به بی ثباتی بکشانند و خارجیان و سفارتخانه ها را به وحشت بیاندازند. با این حال گفت دولت قصد ندارد با کسی مقابله کند.
دولت لیبی در تلاش است کنترل خود را بر سراسرکشور برقرار کند، و این در حالی است که شورشیانی که در سال ۲۰۱۱ برای سرنگونی قذافی جنگیدند هنوز بخشهای بزرگی از کشور را در کنترل دارند.
مردان مسلح گفته اند به محاصره زمانی پایان خواهند داد که  کنگره ملی لیبی با تصویب لایحه ای که می خواهد کارمندان رژیم سابق از پست های بالای دولتی و سیاسی برکنار شوند، درخواست های آنها را عملی کند.

هیچ نظری موجود نیست: