.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۸, یکشنبه

ده‌ها کشته و زخمی در حملات طالبان پاکستان

سوءقصد انفجاری در  مقابل ستاد انتخاباتی نامزد مستقل انتخابات، نصیرخان آفریدی. هشتم اردیبهشت/ ٢٨آوریل ٢٠١٣

کمتر از دو هفته مانده به انتخابات پارلمانی پاکستان، یک رشته سوءقصد انفجاری در این کشور علیه احزاب عرفی‌گرا و نامزدهای مستقل، منجر به کشته شدن ٢٠ تن در بیست و چهار ساعت گذشته شده است.

طالبان پاکستان که مخالف برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور هستند، طی روزهای گذشته سوءقصدهای انفجاریشان را افزایش داده اند.
احسان الله احسان، سخنگوی طالبان پاکستان، با انتشار بیانیه‌ای ضمن پذیرفتن مسئولیت سوءقصدهای انفجاری صورت گرفته تأکید کرده است که قوانین اسلامی با آئین عرفی روسو، کانت، بنتام و فلاسفۀ روشنگری غرب مخالف است، زیرا انسان نمی تواند هم مسلمان و هم عرفی گرا باشد.
امروز صبح، بمبی در نزدیک ستاد انتخاباتی "نور اکبرخان"، نامزد مستقل انتخابات پارلمانی در منطقۀ وزیرستان پاکستان، منفجر شد که به کشته شدن ٥ تن و زخمی شدن ٢٠ تن دیگر انجامید؛ دقایقی بعد انفجاری مشابه در مقابل ستاد انتخاباتی نامزد مستقل انتخابات "نصیرخان آفریدی"، به کشته شدن ٣ تن منجر گشت.
در کراچی نیز سه حزب ائتلافی عرفی‌گرا هدف سوءقصدهای انفجاری مشابه قرار گرفتند. خونین ترین این سوءقصدها ١٠کشته برجای گذاشت.
از یازدهم آوریل گذشته تاکنون، دست کم ٥٥ تن در سوءقصدهای خونین علیه احزاب و افراد عرفی‌گرا در پاکستان جان خود را از دست دادند. دامنۀ خشونت‌ها چنان گسترده است که نواز شریف، رهبر اصلی اپوزیسیون، در گردهم آیی‌ها در پس ویترین‌های ضدگلوله سخنرانی می کند.
بلاول بوتو زرداری، فرزند بینظیر بوتو، به دلایل امنیتی تاکنون از سخنرانی عمومی و شرکت در اجتماعات خودداری کرده است.

هیچ نظری موجود نیست: