.

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

فراخوان: اول ماه مه امسال را روز همبستگی با کولبران کُرد اعلام کنید!

سه نهاد مدافع حقوق‌بشر در کُردستان با انتشار فراخوانی خواستار همبستگی با کولبران کُرد در روز اول ماه مه امسال هستند.

سازمان حقوق‌بشر کُردستان، کوردساید واچ و جمعیت حقوق‌بشر کُرد از احزاب، سازمان‌های سیاسی و تشکل‌های کارگری خواسته‌اند که روز یازدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری را با عنوان روز همبستگی با کولبران زحمتکش کُردستان اعلام نمایند.



12098.jpg
وجدان‌های بیدار

احزاب ،سازمان‌های سیاسی و تشکل‌های کارگری!

سازمان‌های مدافع آزادی‌های مدنی و حقوق‌بشر!

سالهاست که بی‌حقوقی و اجحاف در جامعه‌ی مدنی ایران بخاطر سیاست‌هایی نظامی‌گری حکومت اسلامی ایران ابعاد فاجعه باری به بار آورده است. در همین راستا مناطق کشاورزی و دامداری در روستاهای کُردنشین مرزی به‌آتش کشیده می‌شوند تا به‌این وسیله،‌زیربنای محیط اجتماعی آنان از بین برود و ملت کُرد را به تمکین و مطیع اوامر خویش وا دارند.

عدم وجود اشتغال برای مرزنشیان مناطق کُردنشین آنها را وادار کرده‌است که‌برای رسیدن به‌یک زندگی ابتدای مجبور به‌کولبری در مقابل دستمزدی بسیار ناچیز در مناطق مرزی برای امرار معاش شوند. هر روزه در مناطق مرزی کشتار این قشر زحمتکش تداوم داشته و نیروهای نظامی، عملاً بدون هیچ ابایی، هم به عنوان دستگاه قانونگذار و هم مجری تحت عنوان قاچاقچی، کولبران ستمدیدە را از راه دور محاکمه و به قتل می‌رسانند، امری که با توجه به نوع اجناس و کالاهایی که رد و بدل می‌شود، در قوانین ایران هرگز به عنوان جرم تلقی نمی‌شود چرا که این کالاها نه تأثیرات مخربی دارند و نه مغایر مصالح عمومی هستند.

بنابراین کولبران زحمتکش کُرد را که فاقد هر نوع تأمین اجتماعی از قبیل حق بیمه، حق بازنشستگی، حقوق بیکاری و پوشس درمانی هستند را می‌توان به عنوان تهیدست‌ترین قشر جامعه ایران قلمداد نمود که علیرغم این بی‌حقوقی فاحش و آشکار، نباید با گلوله‌های نظامیان بخاطر کسب روزی و معیشت مصیبت‌بار برای خانواده‌هایشان هر روزه بە خاک و خون کشیده شوند.

ما امضا کنندگان این فراخوان  ضمن تبریک روز جهانی کارگر، از وجدان‌های بیدار درخواست داریم اول ماە مە امسال به عنوان "روز همبستگی با کولبران کورد" نام گذاری شود.

جمعیت حقوق بشرکرد

سازمان حقوق بشر کردستان

کوردوساید واچ ( چاک –کمیته شرق کوردستان)

٢٠١٣-٠٤-٢٠
٣١/ ١/ ١٣٩٢

هیچ نظری موجود نیست: