.

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

بیانیه اتحادیه علمای مسلمان در خصوص زلزله سراوان

تحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه ای در خصوص زلزله اخیر در سراوان و پاکستان، ضمن ابراز همدردی با ملت ایران و پاکستان، خواستار همکاری و مساعدت کشورها و مؤسسات اسلامی با حادثه دیدگان شد.
به گزارش سنی آنلاین به نقل از پایگاه خبری "الاتحاد العالمی لعلماء المسلمین"، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این بیانیه ضمن عرض تسلیت به خانواده های قربانیان زلزله در پاکستان و نیز اظهار همدردی با خانوادۀ مجروحین و حادثه دیدگان در ایران، مراتب همدردی خود را با مردم این دو کشور اعلام کرده و کشورها و مؤسسات اسلامی را به همکاری و مواسات با حادثه دیدگان فرا خواند.
متن این بیانیه بدین شرح است:

«الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وآله وصحبه ومن والاه.. وبعد:
اتحادیه جهانی علمای مسلمان با نهایت تأسف و نگرانی آثار زلزله های اخیر در ایران که دهها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت را دنبال می کند، که قوی‏ترین این زلزله ها در طول 40 سال اخیر تاریخ ایران که با قدرت 7.8 درجه در مقیاس ریشتر به وقوع پیوست، بود که ویرانی‏هایی را در استان سیستان و بلوچستان در پی داشته و نیز 34 تن از مردم پاکستان کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. این زلزله باعث ایجاد ترس و وحشت بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج [فارس] نیز شد.
اتحادیه جهانی علمای مسلمان در قبال این اوضاع غم انگیز انسانی موارد زیر را مورد تاکید و توصیه قرار می دهد:
1ـ این اتحادیه به خانواده قربانیان این حوادث تسلیت عرض نموده و مراتب کامل همدردی و همکاری خویش را با ملت ایران و پاکستان اعلام نموده و تحفیف غم و اندوه برای این دو ملت را از بارگاه الهی مسألت می نماید.
2ـ اتحادیه همچنین از تمام مؤسسات امدادرسانی در جهان و کشورهای اسلامی می خواهد که کمک‏های ویژه خود را به سوی حادثه دیدگان این حوادث ارسال نمایند. زیرا ذات انسانی دارای کرامت و حرمت است. چنان که خداوند متعال می فرماید: «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا» [الاسراء:70] لذا کمک به هم نوع، شامل تمام انسان‏ها می شود.

از خداوند متعال مسألت می نماییم که نسبت به بندگانش رأفت و لطف نماید.
وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين.

دوحه
8 جمادى الثانی 1434هـ
18 آوريل 2013م

د. علی قره داغی             د. يوسف قرضاوی
دبیر کل اتحادیه             رئيس اتحادیه

هیچ نظری موجود نیست: