.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

اوباما: استعفای اسد تنها راه ثبات در سوریه

پرزیدنت اوباما روز سه شنبه در یکصدمین روز دور دوم ریاست جمهوری و در یک کنفرانس خبری گفت کاربرد تسلیحات شیمیایی «بازی را تغییرخواهد داد» ، اما گفت او برای تصمیم گیری به تمام حقایق نیاز دارد. پرزیدنت باراک اوباما در کنفرانس مطبوعاتی صبح روز سه شنبه خود درکاخ سفید به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
رئیس جمهوری امریکا گفت  اگر بتواند تایید کند که دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده باشد، درباره گزینه های خود تجدید نظر می کند.
رئیس جمهوری امریکا در پاسخ به سوالی درباره استفاده سوریه از سلاح شیمیایی گفت: استفاده از سلاح شیمیایی عوض کننده بازی است ولی ما برای تصمیم گیری نیاز داریم که همه حقایق را در دست داشته باشیم .
باراک اوباما افزود: این وضعیتی نیست که ما بایستیم و آن را تماشا کنیم. سیاست ما از آغاز این بود که اسد اعتبار خود را از دست داده و باید کناره گیری کند. تنها راه بازگشت به ثبات در سوریه کناره گیری اسد است.
رئیس جمهوری امریکا گفت جامعه بین المللی باید اطمینان یابد که می تواند از مردم سوریه محافظت کند. استفاده از سلاح شیمیایی عوض کننده بازی در سوریه است و بالقوه می تواند در ناانسانی ترین شیوه ممکن باعث قتل عام مردم شود.

آقای اوباما گفت از سال گذشته از وزارت دفاع، و مقامهای اطلاعاتی خواسته است او را برای گزینه های پیش رو آماده کنند. رئیس جمهوری امریکا از ورود به جزئیات این که چه نوع عملیات نظامی ممکن است مطرح باشد خودداری کرد.

هیچ نظری موجود نیست: