.

۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

علما و مشاهیر اهل سنت ایران که در سال ۱۳۹۱ وفات نمودند و یا به شهادت رسیدند

یک‌ سال با تمام پستی و بلندی ‌هایش گذشت، برخی رخ‌داد‌های برای ما شیرین بود و برخی دیگر بسیار تلخ؛ اما آن‌چه تلخی آن بیش‌ از همه احساس می‌شد و می‌شود، از دست‌ دادن علما و شخصیت‌های برجسته یک ملت است که شاید کم‌تر بتوان خلأ رفتن آن‌ها را پر نمود.
حضرت عبدالله بن عمرو بن عاص رضی الله عنهما گفت: از رسول خدا صلى الله علیه وسلم شنیدم که می فرمود: خداوند علم را با برچیدن آن از میان مردم نمی‏ گیرد، بلکه با گرفتن (و مرگ) علما، علم را می گیرد و برمی چیند تا آن گاه که عالمی را باقی نمی‌گذارد و مردم، رؤسای جاهلی برمی گیرند که از ایشان سؤال می شود و آنان بدون آگاهی فتوا می دهند، خود گمراهند و دیگران را نیز گمراه می کنند. روایت بخاری (حدیث ۱۰۰).
در این مقاله، سعی بر آن است که از علما و شخصیت‌های برجسته‌ای که جامعه اهل سنت ایران در خلال سال ۱۳۹۱ از دست داد، یادی شود تا هم مردم با شخصیت‌های آنان آشنا شوند وهم تشکر و سپاسی باشد برای خدمت مخلصانه آن ها به دین اسلام.
از خداوند متعال خواستاریم که آنان را با رحمت گسترده اش در برگیرد و در بهشت پهناور خود جای دهد به جامعه‌ی اهل سنت ایران و خانواده‌های آنان نعم البدل عنایت فرماید.ادامه

هیچ نظری موجود نیست: